A 2023-as Katari Nagydíjon tapasztaltak után az FIA elkezdte vizsgálni a pilóták hűtésének lehetséges módjait. Miközben eredetileg egyfajta klímaberendezés is szóba került, a választás végül a hűtőkörrel ellátott aláöltözőre esett, amelyet éles körülmények között először az idei Szingapúri Nagydíjon használhattak a mezőny tagjai, hiszen hőségriadó volt érvényben a hétvégére.
Ugyanez aztán az Egyesült Államokban is megismétlődött, hiszen a hőmérsékleti előrejelzés ott is meghaladta a 31 fokot. Fontos azonban megjegyezni, hogy idén még nem volt kötelező felvenni és használni az említett hűtési eszközt, 2026-ban viszont a tervek szerint már az lesz, amivel azonban sok pilóta nem ért egyet.
Ennek oka, hogy a megoldásnak még mindig vannak bizonyos gyerekbetegségei, és nem mindig működik megfelelően. Andrea Kimi Antonellinél például az Amerikai Nagydíj szabadedzése során elromlott a hűtés.
A helyzet kapcsán Lawsont is kérdezték, aki azon a véleményen van, hogy a most használt rendszert nem lehet egy lapon említeni az olyan, biztonságot segítő eszközökkel, mint a glória vagy a HANS.
„Én elég csalódott lennék, ha kötelezővé tennék. Nem hinném, hogy lenne értelme rákényszeríteni minket olyasvalami viselésére, amiben nem érezzük magunkat kényelmesen. Nincs szükségünk rá. A Halo például életmentő, és ott van a HANS is. Ezek mind nagyon fontosak a biztonság szempontjából.”
„Számomra azonban a hűtőmellény nem látja el ugyanezt a feladatot. Rendkívül keményen edzünk azért, hogy vezethessük ezeket az autókat, így a többségünk nem érzi szükségét a használatának, és ezért nem is kellene kötelezni rá minket. Ez csak egy újabb változó, amely rosszul sülhet el, én pedig a magam részéről, ha nem érzem, hogy kell, akkor nem fogom csak azért használni, hogy használjam” – hangzott Lawson egyértelmű véleménye a témában.
-crop-1200x800_640x427.jpg)