Charles Leclerc ismét csalódottan értékelt a Las Vegas-i időmérő után, ugyanis a Ferrari továbbra sem találja a megoldást a vizes körülményekre. A monacói pilóta eljutott ugyan az időmérő harmadik szakaszáig, mégis csak a kilencedik helyet tudta megszerezni, ráadásul közel két másodperccel maradt el Lando Norris pole-körétől.
A Q1-ben a heves esőzés miatt a versenyzők teljes esőgumival kezdtek, majd később az intermediate abroncsokra váltottak, ami tovább mélyítette a Ferrari problémáit. "
Sajnos igen, nagyon nehéz volt" – mondta Leclerc, amikor arról kérdezték, mennyire viselte meg a csapatot a helyzet, majd hozzátette, hogy a Ferrari még mindig óriási hátrányban van ilyen körülmények között.
"Az a helyzet, hogy a Ferrarinál óriási gondjaink vannak a vizes pályán, nem igazán van rá megoldásunk. Nem arról van szó, hogy nem próbálkoznánk, hiszen őrült módjára dolgozunk rajta, de egyszerűen nem működik" – fogalmazott, kitérve arra is, hogy ez különösen frusztráló számára, ugyanis az utánpótlás-kategóriákban pont a nedves pályás teljesítmény volt a legerősebb fegyvere.
Leclerc szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy a gumik nem érik el a megfelelő hőmérsékletet, ami miatt minimális tapadás áll rendelkezésükre. "Amikor vizes a pálya, a gumik nem melegszenek fel, és elképesztően gyenge a tapadásunk" – nyilatkozta.
H2 Nem csak a gumi a ludas?
Amikor arról kérdezték, hogy mindez kizárólag a gumikezelésen múlik-e, Leclerc úgy reagált, hogy ennél összetettebb a helyzet.
"Nem hiszem, hogy csak erről van szó, ugyanis próbáltunk már változtatásokat a gumik melegítésén is korábban, és ez sem hozott eredményt" – értékelt.
A Ferrari helyzetét még kellemetlenebbé tette, hogy Lewis Hamilton ezúttal már az első szakaszból sem jutott tovább, és utolsóként zárta az időmérőt. Ez volt az első alkalom, hogy pusztán tempó alapján esett ki ilyen korán a hétszeres világbajnok, ami tovább erősíti a csapat aggodalmait.
