A brit pilóta hat pontot szerzett Bakuban, pedig csapattársa katasztrofális hétvégéje ideális felzárkózási lehetőséget kínálhatott volna számára.

Lando Norris számára különösen keserű lehet az azerbajdzsáni hétvége visszagondolva arra, hogy mennyivel jobban is alakulhatott volna a világbajnoki esélyeit tekintve. A McLaren versenyzője hetedik helyen végzett, pontosan ott, ahonnan el is rajtolt a kaotikus időmérőt követően.

Bár elképesztőnek tűnhet, hogy Norris volt a McLaren legjobb teljesítményt nyújtó pilótája Bakuban, Oscar Piastri rémálomszerű 24 órája ezt magyarázza. Az ausztrál versenyző az időmérőn a falnak csapódott, majd a vasárnapon rosszul rajtolt és az első körben ismét a falban kötött ki.

Piastri baklövése miatt hirtelen veszélybe került a 31 pontos előnye az összetettben, ám Norris képtelen volt kihasználni a helyzetet. Ralf Schumacher úgy véli, Norris „fényt lát az alagút végén" a bakui események után, különösen mivel a négyszeres világbajnok Max Verstappen szezonja negyedik diadalát aratta.

A McLaren most komoly veszélyben van, hogy az eredetileg kétszereplősnek tűnő bajnoki csata hármas csatává váljon, ráadásul az egyik ellenfél a generáció legkönyörtelenebb pilótája. Ez olyan érzést keltett a paddockban Norrisszal kapcsolatban, amelytől ő maga és a McLaren is minél hamarabb megszabadulna.

Az ESPN jelentése szerint a kilencszeres futamgyőztes brit versenyző arról kezd híressé válni a Forma-1-es paddokban, hogy „képtelennek tűnik teljesíteni, amikor a legnagyobb a tét". Amikor Piastri a hatodik és egyben utolsó piros zászlót okozta az időmérőn, Norris volt az első, aki visszatért a pályára.

Ez azt jelentette, hogy kevésbé valószínű, hogy más pilóták hibái hátráltatják, még akkor is, ha a pálya állapota tovább javulhatott volna. Norris azonban kilenc tizedmásodpercet vesztett Verstappen pole pozíciós idejével szemben, mielőtt a 15-ös kanyarban megérintette a falat.

A versenyen sem tudott előrelépni, és Jolyon Palmer is kritizálta teljesítményét a biztonsági autós újraindítás során, amikor pozíciót vesztett Charles Leclerc-rel szemben, majd egy lassú bokszkiállás után Cunoda Júki mögé ragadt.

A McLaren megengedheti magának, hogy Norris ne használja ki mások hibáit, amíg a konstruktőri bajnokság gyakorlatilag eldőlt. A jövőbeni szezonok azonban nem biztos, hogy ilyen egyszerűek lesznek Andrea Stella csapata számára, ami aggodalomra ad okot a McLaren vezetőségének.