Lando Norris számára különösen keserű lehet az azerbajdzsáni hétvége visszagondolva arra, hogy mennyivel jobban is alakulhatott volna a világbajnoki esélyeit tekintve. A McLaren versenyzője hetedik helyen végzett, pontosan ott, ahonnan el is rajtolt a kaotikus időmérőt követően.
Bár elképesztőnek tűnhet, hogy Norris volt a McLaren legjobb teljesítményt nyújtó pilótája Bakuban, Oscar Piastri rémálomszerű 24 órája ezt magyarázza. Az ausztrál versenyző az időmérőn a falnak csapódott, majd a vasárnapon rosszul rajtolt és az első körben ismét a falban kötött ki.
Piastri baklövése miatt hirtelen veszélybe került a 31 pontos előnye az összetettben, ám Norris képtelen volt kihasználni a helyzetet. Ralf Schumacher úgy véli, Norris „fényt lát az alagút végén" a bakui események után, különösen mivel a négyszeres világbajnok Max Verstappen szezonja negyedik diadalát aratta.
A McLaren most komoly veszélyben van, hogy az eredetileg kétszereplősnek tűnő bajnoki csata hármas csatává váljon, ráadásul az egyik ellenfél a generáció legkönyörtelenebb pilótája. Ez olyan érzést keltett a paddockban Norrisszal kapcsolatban, amelytől ő maga és a McLaren is minél hamarabb megszabadulna.
Az ESPN jelentése szerint a kilencszeres futamgyőztes brit versenyző arról kezd híressé válni a Forma-1-es paddokban, hogy „képtelennek tűnik teljesíteni, amikor a legnagyobb a tét". Amikor Piastri a hatodik és egyben utolsó piros zászlót okozta az időmérőn, Norris volt az első, aki visszatért a pályára.
Ez azt jelentette, hogy kevésbé valószínű, hogy más pilóták hibái hátráltatják, még akkor is, ha a pálya állapota tovább javulhatott volna. Norris azonban kilenc tizedmásodpercet vesztett Verstappen pole pozíciós idejével szemben, mielőtt a 15-ös kanyarban megérintette a falat.
A versenyen sem tudott előrelépni, és Jolyon Palmer is kritizálta teljesítményét a biztonsági autós újraindítás során, amikor pozíciót vesztett Charles Leclerc-rel szemben, majd egy lassú bokszkiállás után Cunoda Júki mögé ragadt.
A McLaren megengedheti magának, hogy Norris ne használja ki mások hibáit, amíg a konstruktőri bajnokság gyakorlatilag eldőlt. A jövőbeni szezonok azonban nem biztos, hogy ilyen egyszerűek lesznek Andrea Stella csapata számára, ami aggodalomra ad okot a McLaren vezetőségének.