hero image
dppi

Marko: a Red Bullnak meg kellett védenie F1-es jövőjét a Honda kiszállása után

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Nagy harc folyik a hatalmas szponzorért az F1-ben, a McLaren vezet

FORMA-1

Új felvételek jelentek meg a Ferrari valaha volt legmenőbb F1-es szereléséről

FORMA-1

Egyedi Ray Ban napszemüvegeket kapott Leclerc és Sainz Miamira

FORMA-1

43 éves lett Felipe Massa, aki pár másodpercig F1-es világbajnok volt

Motorsport.hu
2022/12/21 13:59
A Red Bull F1-es csapatának tanácsadója, Helmut Marko nemrég részletesebben is beszélt arról, milyen gondokat idézett elő a Hondával való kapcsolatukban a japánok távozása.

A Honda 2020 októberében lényegében a semmiből jelentette be, hogy 2021 végén kiszállnak a Forma–1-ből. Mindez pedig kellemetlen helyzetbe hozta partnerüket, a Red Bullt, akik így lényegében motor nélkül maradtak volna.

Később aztán a Honda mégsem vonult ki teljesen a királykategóriából, és idén is lényegében a korábbi támogatást nyújtotta a bikásoknak az erőforrások terén, ráadásul 2025 végéig folytatni fogják a felek ezt az együttműködést.

Arról nem is beszélve, hogy a Honda nemrég az FIA felé is jelezte, hogy a 2026-os új szabályok iránt is érdeklődnek, ami akár azt is előrevetítheti, hogy teljes egészében visszatérnek majd az F1-be, ha megérkeznek az új hajtóegységek.

Mielőtt azonban a japánok újra érdeklődni kezdtek volna a komolyabb szerepvállalás iránt, a Red Bullnak muszáj volt egy fontos döntést meghoznia. Vagy előállnak egy saját motorral, vagy keresnek maguknak egy másik partnert, de ez utóbbi vélhetően nagyon nehéz lett volna.

Ebből alakult ki végül az, hogy a Red Bull felállította a saját motorrészlegét, ahol most már közel 300 szakember dolgozik. Marko pedig most az Auto Motor und Sportnak magyarázta el, hogy miért vannak furcsa helyzetben a Hondával.

„Feszült szituáció ez, melynek története van. Amikor a Honda két évvel ezelőtt bejelentette kiszállását, nekünk nem maradt volna semmink, mivel a Honda a már meglévő motorokat sem akarta biztosítani nekünk.”

„Ezt sikerült aztán lassacskán átformálni a ma is látható együttműködésbe. Ezzel egyidőben, a jövőnk biztosítása érdekében felállítottuk a saját motorgyárunkat, amely csúcstechnológiát képvisel a legjobb tesztpadokkal és mérőeszközökkel. A Hondának is hasonló felszerelése van Szakurában.”

„Amikor eljött a döntés pillanata, hogy ki mit fog csinálni 2026-tól, bizonyos dolgok nehézzé váltak. Úgy hittük, hogy a Honda csak az elektromos részt fogja csinálni, de nem tudtunk megegyezni. A jövőbeli együttműködésről nemsokára dönteni fogunk” – mondta Marko.

Egyesek szerint egyébként nem valószínű, hogy a Honda és a Red Bull 2026 után is folytatja partneri kapcsolatát, mivel a japánok komolyabb szerepet akarnának annál, hogy csak az erőforrások elektromos oldalát gyártják, a Red Bullnak viszont már ott van a saját motorrészlege, így a belső égésű motort vélhetően ők is meg tudnák oldani.

Ebből pedig az következik, hogy ha a Honda valóban vissza akar térni teljes értékű gyártóként az F1-be, akkor vélhetően egy másik istállót kell keresnie magának, vagy teljesen gyári alakulatként kell ismét szerepet vállalnia.