hero image

Marko szerint ez volt a fő oka a Verstappen kieséséhez vezető üzemanyagszivárgásnak

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

FORMA-1

Hülkenberg is tud „Alonso” lenni, nem volt ez rossz (videó)

FORMA-1

Charles Leclerc farmeres viselete komoly téma volt a Kínai Nagydíjon

FORMA-1

Lewis Hamilton nem kérdezett, büntetett a Kínai Nagydíjon (videó)

Motorsport.hu
2022/04/18 07:58
A Red Bull versenyzője, Max Verstappen üzemanyagszivárgás miatt adta fel az Ausztrál Nagydíjat, a tanácsadó Helmut Marko szerint ennek a kiváltó oka a delfinezés volt.
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

Ezen a hétvégén újra versenyt rendeznek a Forma-1-ben, ezúttal Imolába látogat a száguldó cirkusz mezőnye, ahol a Red Bull és Verstappen előtt itt a lehetőség, hogy javítsanak a melbourne-i kiesés után.

A csapat főtanácsadójától, Helmut Markótól azt kérdezték az Emilia-Romagna Nagydíj kapcsán, hogy miért kell jobban aggódnia a Red Bullnak: a megbízhatóság hiánya vagy a Ferrari tempója miatt?

„Inkább a megbízhatóság miatt. Sokat kellett bűnhődnünk miatta, most pedig már elég nagy a lemaradásunk Charles Leclerc mögött. Ugyanakkor gyorsan reagáltunk a problémákra” – mondta Marko az osztrák ORF-nek.

„A bahreini problémáink nem ugyanazok voltak, mint az ausztráliaiak, és nem is ugyanolyanok, mint a téli teszteken tapasztalt gondok. De a Honda szerint számíthatunk arra, hogy még a következő futam előtt kijavítják a problémákat.”

Marko azt is elmondta, Verstappen motorjával minden rendben van, és csak az üzemanyagrendszerrel volt gond Ausztráliában:

„Minden rendben van vele. A probléma nem magában a motorban volt, hanem az üzemanyagrendszerben, ugyanis az magas nyomás alatt megrepedt. És azt gondoljuk, hogy a probléma kiváltó oka a delfinezés volt.”

Amikor az ORF riportere felvetette, hogy a Red Bullnál jobban delfinezik a Ferrari és a Mercedes is, így felelt:

„Valóban, mi kontroll alatt tudjuk tartani a delfinezést, azonban így is vannak apró mozgások, ami főként azzal függ össze, ahogy az autó újra landol. Azt feltételezzük, hogy ez volt a fő oka az üzemanyagvezeték megsérülésének” – véli Marko.