Júki Cunoda számára véget ért az állandó versenyzői szerep a Forma–1-ben, ugyanis 2026-ra sem a Red Bullnál, sem a Racing Bullsnál nem számolnak vele. A japán pilóta elvesztette a Red Bull melletti helyet Isack Hadjarral szemben, míg a Racing Bulls üléséért vívott versenyben Liam Lawson és Arvid Lindblad bizonyultak erősebb választásnak.
A döntés hátteréről a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko beszélt az idényzáró Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén. Mint mondta, a Racing Bulls szerepe továbbra is egyértelmű a Red Bull rendszerén belül. „A Racing Bulls a fiatal versenyzők csapata” – fogalmazott, utalva arra, hogy Cunoda már öt teljes Forma–1-es idényt teljesített, így nem illik bele ebbe a koncepcióba.
Ez a filozófia már előre jelezte, hogy a 18 éves újonc, Arvid Lindblad biztos befutónak számít az egyik ülésre. A másik helyért Cunoda és Lawson között dőlt el a verseny, ám Marko szerint a japán pilóta ingadozó teljesítménye nem segítette az esélyeit. „A viszonylag hektikus versenyzése nem volt előnyére” – jegyezte meg.
Lawson ezzel szemben jól reagált arra, hogy év közben visszakerült a Racing Bullshoz, miután két futam erejéig beugrott a Red Bullhoz. „Nagyon jól visszarázódott, és még mindig van benne fejlődési lehetőség, hiszen eddig csak egy teljes szezonja volt” – emelte ki Marko.
Cunodával kapcsolatban viszont úgy tűnik, már nem látnak ilyen potenciált. Ugyanakkor Marko hozzátette, hogy a japán versenyző nem tűnik el teljesen a rendszerből.
„2026-ban is számolunk vele tartalékosként, és mivel négy autót indítunk, könnyen lehet, hogy valamikor szükség lesz rá” – mondta, utalva arra, hogy egy beugrásra még mindig lehet esélye.
A Racing Bulls sportigazgatója, Peter Bayer is megerősítette, hogy Lawson teljesítménye meggyőző volt az idény során. „Liam nagyszerű munkát végzett, a szezon során egyre stabilabbá vált” – fogalmazott.
Bayer emellett már izgatottan várja, hogy együtt dolgozhasson a fiatal Lindbladdal, akit Katarban már közelebbről is megismerhetett.
„Mellettem ült a katari hétvégén, és lenyűgözött, ahogyan a versenyt elemezte. Az adatok, a gumik és a versenyhelyzetek értelmezésében már most is komoly tudással rendelkezik” – mondta, hozzátéve, hogy Lindblad „nyers gyémánt, hatalmas potenciállal”.
Lindblad idén debütált a Forma–2-ben, ahol három győzelemmel és összetett hatodik hellyel zárta az idényt. Cunoda annak idején szintén három futamot nyert a Forma–2-ben, mielőtt 2021-ben felkerült a Forma–1-be.
