A Forma-1 szezon kezdete előtt Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója már kritizálja a rivális csapatokat, miközben a Mercedes jelentős gumikopási nehézségekkel küzd.

A Red Bull abban reménykedik, hogy Max Verstappen megszerezheti ötödik egymást követő világbajnoki címét, miután tavaly sikeresen legyőzte Lando Norrist. Verstappen mellett idén Liam Lawson versenyez, akinek feladata, hogy elérje azt, amire Sergio Perez 2024-ben nem volt képes: elegendő pontot szerezni a konstruktőri bajnoki címhez.

Bár az Ausztrál Nagydíj előtt még egyetlen versenyző sem vett részt éles futamon, az előszezon tesztek már sejtették, hogyan alakulhat a szezon kezdete. A McLaren tűnik az előszezoni esélyesnek, míg a Red Bull azon három csapat egyike, amelyek megpróbálják üldözni őket.

A Mercedes és a Ferrari jelentős fejlesztéseket hajtott végre az autóikon a téli szünet alatt, és bár mindkét istállónál bíztató jelek mutatkoztak, egyikük sem tudta felvenni a versenyt Lando Norris bahreini tempójával.

Az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva Marko magabiztosan beszélt csapata esélyeiről: „Becsléseink szerint mind egy körön, mind a hosszú etapokon a Mercedes és a Ferrari előtt állunk. A Mercedesnél például jelentős gumikopás figyelhető meg" – mondta Marko.

Az új orrkialakítás jól teljesített a teszteken, de az új padlólemez problémásnak bizonyult. „Az új szárny jól működött, de az alsó rész nem. Így a tesztek utolsó napján fokozatosan visszaszereltük a régi padlólemezt, és ez a kombináció – új szárny, régi padlólemez – jobban működött" – magyarázta az osztrák szakember.

Russell és Antonelli elégedettnek tűnt az F1 W16-tal a tesztek után, az olasz újonc teljesítménye különösen figyelemre méltó volt, de a bahreini pálya felülete nagyon különbözik a melbourne-itől.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL