Motorsport.hu|2025. 08. 01. 12:03
A Red Bull tanácsadója visszautasította Martin Brundle kritikáját a csapat fiatal versenyzőkkel való bánásmódjáról.

A Mercedes olasz újoncának, Andrea Kimi Antonellinek az elmúlt időszakban tapasztalható formahanyatlása komoly visszhangot váltott ki a Forma-1 paddockjában, különösen Martin Brundle részéről, aki szerint a fiatal tehetség szerencsés helyzetben van, hogy nem a Red Bull kötelékében versenyez, ahol sokkal kevesebb türelmet tanúsítanának iránta.

Az F1-es szakkommentátor a Kanadai Nagydíjat követően arra hívta fel a figyelmet, hogy Antonelli számára előnyös a Mercedes védőszárnya alatt maradni, hiszen ott nem kell attól tartania, hogy egyik pillanatról a másikra elveszíti az ülését, ahogyan az szerinte a Red Bull fiataljaival könnyen megtörténhetne. Brundle megjegyzését azzal támasztotta alá, hogy a 19 éves versenyző az utóbbi hét futamból mindössze egyszer szerzett pontot, igaz, akkor rögtön dobogóra is állhatott Montréalban.

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója azonban határozottan visszautasította ezt a feltételezést, amikor az F1-Insider szembesítette őt a brit szakértő állításaival. Az osztrák szakember szerint éppen ellenkezőleg, a Red Bull rendszere sokkal kíméletesebb a fiatal tehetségekkel, mivel náluk lehetőség van a Racing Bulls csapatánál kezdeni, ahol jóval alacsonyabb elvárásokkal kell megküzdeniük.

„A legnagyobb különbség közöttünk, hogy amikor mi behozzuk a juniorjainkat a Forma-1-be, először a Racing Bullsnál kapnak lehetőséget, ahol nincsenek kitéve ilyen hatalmas nyomásnak," magyarázta Marko. „Mi nem gerjesztünk ekkora felhajtást egy fiatal versenyző körül, mielőtt valóban F1-es futamon szerepelne. Vannak bizonyos eltérések a megközelítésünkben."

A tapasztalt szakember arra is emlékeztetett, hogy még olyan kiemelkedő tehetségek is, mint Sebastian Vettel vagy Max Verstappen, először a középmezőnyben szereztek tapasztalatot, mielőtt a Red Bull Racing színeiben folytathatták volna pályafutásukat. Ezzel szemben a Mercedes túl korán dobta a mélyvízbe Antonellit, amikor Lewis Hamilton utódjaként rögtön a gyári csapatnál biztosított számára lehetőséget.

Marko szerint Mercedes komoly hibát követett el azzal, hogy túlzott várakozásokat keltett az olasz tehetsége körül, amire példaként hozta fel a tavalyi hazai szabadedzését, ahol puha keverékű gumikon küldték pályára a fiatal pilótát, aki végül súlyos balesetet szenvedett.

Az osztrák szakember beszámolt arról is, hogy a Belga Nagydíj hétvégéjén rövid beszélgetést folytatott Antonellivel, aki bevallotta neki, hogy mentális nehézségekkel küzd az autóban. „Azt mondta, hogy nincs önbizalma a versenyautóban. Amint nyomás alá helyezi, már nem érzi úgy, hogy irányítása alatt tartaná," árulta el Marko.

A Red Bull tanácsadója párhuzamot vont a két csapat autója között, megjegyezve, hogy mindkét konstrukció rendkívül érzékeny a beállításokra. „Úgy tűnik, hogy az ő autójuk, akárcsak a miénk, nagyon kritikus abból a szempontból, hogy a megfelelő működési tartományban legyen. Amikor működik, akkor sokkal erősebb, és természetesen egy Russell-kaliberű pilóta ezt sokkal könnyebben kezeli."

Végezetül Marko némi iróniával megjegyezte: „A Mercedes szerencsére nem rendelkezik egy második csapat luxusával." Ezzel arra utalt, hogy ha a stuttgarti istálló is rendelkezne egy B-csapattal, mint a Red Bull, akkor Antonelli fokozatosabban szokhatott volna hozzá az F1-es környezethez, ami hosszabb távon nehezebbé tehette volna a rivális helyzetét.

Élő közvetítés