A 2026-os esztendő komoly változásokat hoz a Forma-1 világába, hiszen a csapatok teljesen új filozófiával készülő konstrukciókat lesznek kénytelenek létrehozni, különösen az aerodinamikai szempontokat figyelembe véve, ami lényegében tiszta lapot jelent a versenysorozatban. A McLaren azonban bízik abban, hogy jelenlegi, sokak által elismert autójának bizonyos tulajdonságait átörökítheti az új érába is.
Az átalakulás mélysége egyértelmű: a talajhatás többé nem képezi az aerodinamikai teljesítmény alapját, helyette visszatérnek a lapos padlólemezek és az alacsonyabb leszorítóerő, amit az aktív aerodinamikai elemek alkalmazásával ellensúlyoznak majd. Az erőforrások terén a termikus és elektromos teljesítmény gyakorlatilag egyenlő arányban oszlik meg, így közelítve az 50-50 százalékos egyensúlyt.
Andrea Stella, a wokingi alakulat csapatfőnöke szerint a filozófia egyes elemei, amelyek a 2025-ös versenyautójukat annyira versenyképessé tették, felhasználhatók lesznek a Forma-1 új korszakában is, amely 2026-ban kezdődik, a kategória történetének egyik legnagyobb technikai szabályváltozás-csomagjával.
Bár minden istálló tiszta lappal indul, az olasz szakember szerint van lehetőség arra, hogy a McLaren egyetemes alapelveit átvigyék az új érába. „Vannak olyan technikai alapelvek, amelyek változatlanok maradnak, függetlenül a szabályoktól. Mindig is az aerodinamikai hatékonyságra, a gumiabroncsokkal való kölcsönhatásra és a hatékony hűtésre törekedtünk, ezek univerzális szempontok", nyilatkozta a Motorsport.com-nak adott interjújában.
„Az alapelvek, amelyek ma erős pozícióba helyeznek bennünket, továbbra is érvényesek maradnak", jelentette ki a szakember, aki különbséget tesz a jelenlegi, talajhatáson alapuló autók specifikus ismeretei és azon folyamatok között, amelyek lehetővé tették a McLaren számára, hogy az elmúlt években gyorsan fejlődjön. Véleménye szerint a know-how egy része elkerülhetetlenül elvész, de a munkamódszerek és a tudás létrehozásának módja továbbra is versenyelőnyt jelenthet.
„Most már tudjuk, hogyan lehet az aerodinamikai hatékonyságot elérni ebben az autógenerációban, de ez a tudás számos iteráció és felhalmozott tapasztalat eredménye. Ennek egy része releváns a jelenlegi padlólemezre vonatkozóan, de a 2026-os padlólemez teljesen más lesz, így ez a rész elvész. Ugyanakkor a módszer, amellyel ezt a tudást létrehoztuk, átvihető az új korszakba", magyarázta a szakember.
Stella azzal zárta gondolatait, hogy bár a McLaren szilárd alapokkal vág neki a 2026-os évnek, az új szabályok kiegyenlíthetik a mezőnyt, arra kényszerítve minden csapatot, hogy újratanulja a sportágat. „Az alapelvek, amelyek ma erős pozícióba helyeznek bennünket, továbbra is érvényesek maradnak. Lesz azonban egy rész, ami elvész – és ekkor kiegyenlítődés jöhet létre a csapatok között, függetlenül attól, hol tartottak 2025-ben."
