A Las Vegas-i hétvége után sokan úgy gondolták, hogy a bajnoki küzdelem lassan eldől Lando Norris javára, ugyanis a brit másodikként ért célba, míg Max Verstappen győzelmével ugyan faragott hátrányán, de még mindig jelentős pontkülönbség volt kettejük között. Oscar Piastri is értékes pontokat gyűjtött, ám a futamot követő technikai ellenőrzések mindent megváltoztattak.
A McLaren garázsába érkező FIA-ellenőrök megállapították, hogy mindkét autó padlólemezén található kopólemez a megengedettnél jobban elhasználódott, ami egyértelmű szabálysértésnek minősült. A szabályok előírják, hogy a futam után legalább kilenc milliméter vastagságúnak kell maradnia, ez azonban sem Norris, sem Piastri autójánál nem teljesült, így egyértelmű volt a döntés, ugyanis mindkét versenyzőt kizárták az eredményekből.
A kizárást megelőzően Norris 408 ponttal vezette a tabellát, míg Verstappen 366 ponttal követte, Piastri pedig 30 pontos lemaradásban állt. A döntés után viszont minden a feje tetejére állt, ugyanis Norris visszaesett 390 pontra, míg Verstappen és Piastri egyaránt 366 pontra került, tehát az ausztrál hirtelen pontegyenlőségbe került a holland pilótával.
Újra nyitott a bajnoki harc
Az előttünk álló hétvégén Katarban sprint is lesz, így összesen 33 pont szerezhető szombaton és további 25 vasárnap. Összességében még 58 pontot lehet gyűjteni a szezon hátralévő részében, ami azt jelenti, hogy Norris előnye már nem elég ahhoz, hogy biztonságban érezze magát.
A brit akkor sem lehet bajnok a szombati sprint után, ha megnyeri a versenyt, ugyanis még így is maradna behozható pontkülönbség. Vasárnap viszont kulcsfontosságú lehet a helyezkedés, ugyanis ha Norris úgy érkezik Abu-Dzabiba, hogy legalább 26 ponttal vezet, akkor már matematikailag sem előzhetik meg.
Lehetséges forgatókönyvek
Ha Verstappen megnyeri a sprintet és a főfutamot Katarban, akkor 399 ponttal állna, és ebben az esetben Norris két második hellyel 415 pontra lépne, ami azt jelentené, hogy a címért folytatott küzdelem az utolsó futamig tart. Fordított esetben viszont Verstappen és Piastri esélyei drasztikusan romlanának, ugyanis két második hely legfeljebb 391 pontot jelentene, míg Norris a győzelmekkel 423-ra érhetne.
Érdekesség, hogy mindhárom versenyző hat-nyolc győzelem között mozog, és ha a szezon végén pontegyenlőség alakulna ki, akkor az első helyek száma döntene. Ha ez sem hozna eredményt, akkor a második helyezések lennének meghatározók, ami jelenleg Norrisnak kedvez.
Minden eldőlhet egyetlen hibával
A McLaren kettős kizárása új lendületet adott a világbajnoki küzdelemnek, ugyanis a pontállás ismét rendkívül szoros lett, és két versenyhétvége alatt bármi megtörténhet. Egy technikai hiba, egy taktikai döntés vagy akár egy balszerencsés pillanat is teljesen átírhatja az erősorrendet.
