A két pilóta között 22 pont a különbség, miközben hat nagydíj és három sprint van még hátra a szezonból, amelyeken összesen 174 pontot lehet szerezni, és a Red Bull formába lendülése miatt Max Verstappen is újra közelít. Zak Brown szerint a csapat tisztában van a dilemmával, mégis a teljes paritást tartja helyesnek.
„Ez a kockázat, ugye? Ha két olyan versenyződ van, mint 2007-ben, amikor pontegyenlőség volt, és Kimi alig verte meg őket” – mondta Brown. „De a McLaren így akar versenyezni. Két olyan pilótát akarunk, akik képesek megnyerni a bajnokságot.”
A vezető a konstruktőri célok árnyoldalát is felidézte. „Ha első számú, második számú pilótafelállást alakítasz ki, az kompromittálja a konstruktőri bajnokságodat. Nehéz sport ez. Versenyzők vagyunk, versenyezni akarunk.”
„Mindkét versenyzőnknek esélyt akarunk adni a címre, és ez némi kockázattal jár – mint 2007-ben. Ezzel mind tisztában vagyunk, és fel vagyunk készülve rá, hogy ez lehet a végeredmény.”
A fenyegetést futamról futamra mérlegelik. „Egy futamot mérlegelünk egyszerre” – magyarázta. „Most úgy látom, Max túl közel van a komforthoz. Lando egy győzelemre, Oscar egy kiesésre van.”
„Láttuk, mi történt Hollandiában, és hogy milyen gyorsan változhat minden. Most a hétvégére fókuszálunk, megpróbáljuk első és második helyen befejezni a futamot, és futamonként értékelünk.”
„Ha eljutunk oda – és tavaly ezt tettük Bakuban – hogy Lando segítséget kapjon, akkor könnyen az történik, hogy Oscar nyer, és Lando őt segíti. Ez kiszámíthatatlan sport. De most mindkét pilótának egyenlő esélyt adunk a címre.”
