A francia precíziós mérnöki vállalat az Audi Sport motoralkatrész-beszállítója lesz 2026-tól.

A német Audi Sport történelmi pillanathoz érkezik 2026-ban, amikor saját erőforrásokkal debütál a Forma-1-ben, ehhez pedig egy olyan partnert választott, amely évtizedek óta meghatározó szereplője a királykategória motorgyártásának.

A Mecachrome francia vállalat, amely 1937-es alapítása óta a precíziós mérnöki megoldások specialistájaként vált ismertté, újabb fejezetet nyit motorsport-történetében az Audival kötött megállapodásával.

A francia cég sokrétű tevékenysége során nem csupán a repülőgépipar olyan gigászainak szállít alkatrészeket, mint az Airbus vagy a Boeing, hanem évtizedek óta aktív résztvevője a nemzetközi autóversenyzésnek is. Saját fejlesztésű és gyártású motorjaikkal 2005 óta látják el a GP2-es sorozatot és utódját, a Forma-2-t, valamint 2016-tól a Forma-3-as bajnokságot is kiszolgálják.

A Renault-korszak öröksége

Christian Cornille, aki 2019 áprilisa óta tölti be a Mecachrome vezérigazgatói pozícióját, részletesen beszélt arról, hogyan változott meg cégük helyzete a Forma-1-ben. „Korábban kizárólagossági szerződés kötött minket az Alpine-hoz, amely nem tette lehetővé más csapatokkal való együttműködést," magyarázta a francia vezető.

„Amint megszűntek ezek a kötelezettségeink, azonnal felvettük a kapcsolatot az összes Forma-1-es istállóval, és végül sikerült meggyőznünk az Audi Sportot arról, hogy értékes partnerei lehetünk számukra."

A Mecachrome neve elválaszthatatlanul összefonódott a Renault motorsport-sikereivel, hiszen 1977-től kezdve részt vettek a francia gyártó valamennyi F1-es projektjében, felelősséget vállalva a motorok előkészítéséért és összeszereléséért. Ez a hosszú távú együttműködés számos világbajnoki címet eredményezett: a Benetton és a Williams istállók diadalai mellett a 2000-es évek elején a Renault saját csapatának, majd 2010 és 2013 között a Red Bull Racingnek is hozzájárultak a sikereihez.

Új szerepkör, más feladatok

Az Alpine döntése, miszerint 2026-tól a Mercedes erőforrásaira váltanak, úgy tűnt, véget vet a Mecachrome jelenlétének a királykategóriában. Az Audi belépése azonban új lehetőséget teremtett a francia szakemberek számára, akik immár a német gyártó motorprojektjének támogatóiként térnek vissza.

„Míg az Alpine esetében komplex feladatokat láttunk el, beleértve különböző komponensek gyártását és a teljes motorok összeszerelését, addig az Audival kötött megállapodásunk tisztán a gyártási folyamatokra koncentrálódik," részletezte Cornille a két együttműködés közötti különbséget.

Ez a megközelítés lehetővé teszi a Mecachrome számára, hogy specializált tudását és évtizedes tapasztalatát a német gyártó szolgálatába állítsa, miközben az Audi megtartja a teljes kontrollt saját erőforrásainak fejlesztése és összeállítása felett.

A Kick Sauber átvételével és átnevezésével párhuzamosan zajló motorprojekt fontos mérföldköve lesz az Audi motorsport-történetének, amelyben a Mecachrome-mal való partnerség biztosíthatja azt a minőségi hátteret, amely elengedhetetlen a sikeres Formula-1-es szerepléshez.