A sport a 75 éves fennállásának egyik, ha nem a legnagyobb változására készül a következő idényben, hiszen teljesen új technikai szabályok érkeznek, aminek köszönhetően az autók aerodinamikája és erőforrása is jelentősen átalakul. Az elektrifikáció kibővítése jelentette a 2026-os csomag egyik sarokkövét, de ez sokakból elégedetlenséget váltott ki, miközben a lelkesedés is lehetne nagyobb.
Mindez odáig vezetett, hogy bár még azt sem tudjuk, miként fognak muzsikálni a pályán az új motorok, idén megindultak a párbeszédek és javaslattételek arról, hogy minél hamarabb vissza kéne hozni a V8-as vagy V10-es hajtóegységeket. Még arról is szó volt, hogy valamelyik változat akár már 2030 előtt, vagyis a jövőre debütáló szabályok kifutása előtt bevezetésre kerülhet.
Később aztán kiderült, hogy erre mégsem fog sor kerülni, de az látható, hogy a sportág jövője 2030-on túl kissé bizonytalan, már ami a technikai irányt jelenti. Az biztos, hogy az autóipar is változni fog az elkövetkezendő években, így kérdéses, hogy az F1 meg akar-e majd felelni az általánosabb trendeknek, vagy némileg szembemegy velük és sok szempontból a saját útját kezdi járni.
Bárhogy is lesz, Vasseur a Bloombergnek nyilatkozva elmondta, hogy nem ártana már most odafigyelni a távolabbi jövőre. „A legnagyobb kihívás vélhetően az, hogy az F1 megmaradjon a jelenlegi szinten a sikereket, a népszerűséget és a technológiai fejlettséget illetően. Az egészben pedig az a nehéz, hogy jelenleg még senki sem akar beszélni arról, milyenek lesznek majd a 2035-ös szabályok.”
„Én viszont azt mondom, hogy szinte most rögtön kéne erről dönteni. Öt-tíz évünk van még. Ez azt jelenti, hogy nem könnyű elképzelni, milyen lesz majd az autóipar 2035-ben, de az biztos, hogy gyorsan változnak a dolgok, ezért kihívást jelent majd döntést hozni” – mondta a francia szakember.
-crop-1200x800_640x427.jpg)