Az Apple először ismerte el nyilvánosan, hogy már belső tárgyalások folynak a sikeres hollywoodi blockbuster, az „F1 - A film" folytatásáról. A június végén bemutatott produkciót az Apple Original Films készítette Joseph Kosinski rendezésében, és már elérhető az Apple TV+ kínálatában is.
A film második része „határozottan olyan téma, amiről most sokat beszélünk" – nyilatkozta Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a Variety magazinnak a 2025-ös Emmy-díjátadó kulisszái mögött. „Hatalmas nyári kasszasiker volt számunkra. Rendkívül büszkék vagyunk rá. A stáb valóban egyedülálló, Brad pedig fantasztikus teljesítményt nyújtott. Nagyon büszkék vagyunk, és alig várjuk, hogy még jobban reflektorfénybe állíthassuk a projektet."
A Brad Pitt által alakított Sonny Hayes, a hosszú szünet után visszatérő Forma–1-es pilóta, valamint Damson Idris fiatal újonc Joshua Pearce karaktere körül felépített történet több mint 600 millió dolláros bevételt hozott a bemutató óta. Ez mind Pitt, mind az Apple számára a legnagyobb kasszasiker eddig.
A pénzügyi sikert kiváló kritikák is alátámasztják, ugyanis az „F1 - A film" jelenleg 97 százalékos értékelést ért el a Rotten Tomatoes oldalán, a szakmai visszhang pedig túlnyomórészt szintén pozitív.
Az „F1 - A film" tekinthető az első nagy presztízsprodukciónak, amelyet a Liberty Media és az Apple közösen valósított meg. Az Egyesült Államokban azonban már olyan pletykák keringenek, hogy a két vállalat a jövőben még szorosabban működhet együtt, különösen a Forma–1 élő közvetítési jogait illetően.
Az Egyesült Államokban, ahol a jelenlegi közvetítő ESPN szerződése 2025 végén lejár, állítólag az Apple pályázik a közvetítési jogokra. Ez azonban csak a kezdete lehet egy globális megállapodásnak, amelyről a BusinessF1 szaklap először 2023 októberében számolt be. Az állítólagos összeg: kétmilliárd dollár – szezononként!
Derek Chang, a Liberty Media vezérigazgatója szerint már nem hagyományos médiapartnert keresnek, hanem „holisztikus látásmódot" várnak a Forma–1-gyel kapcsolatban. „Inkább olyan valakire gondolunk, aki a versenyen kívüli tartalmakhoz is hozzáférést biztosít a rajongóknak" – fogalmazott.
Hogy ez mit jelenthet, az egyértelmű: a legjobb esetben az F1-rajongók a jövőben virtuálisan élvezhetnék a Nagydíjakat az Apple Vision Pro segítségével – és egyidejűleg élő fogadásokat köthetnének a verseny kimenetelére. Olyan ajánlat ez, amelyet egyetlen hagyományos tévéközvetítő sem tud nyújtani, maximum csak a kaliforniai technológiai óriások egyike.
Chang hozzátette, olyan partnert keresnek, „aki lehetővé teszi a rajongók számára, hogy kapcsolatba lépjenek a szponzorokkal is. Úgy gondolom, azok, akik ilyen megközelítést alkalmaznak, és saját stratégiájuk részeként tekintenek erre, pontosan azok a partnerek, akikkel együtt akarunk dolgozni."