A bajnokságot vezető pilóta a gyakorlás felét követően, egészen pontosan helyi idő szerint 16:33-kor követte el a vétséget, hiszen nem lassított le eléggé a sárga zászlós jelzésnél. A sportbírók azért lengették a zászlókat, mert Pierre Gasly az 1-es kanyarnál elfékezte magát és kiment a bukótérbe, majd onnan igyekezett vissza a pályára.
Piastri ekkor haladt el mellette, de ő már csak a 3-as sportbírói posztnál mutatott zöld zászlót látta, miközben a sárgát tulajdonképpen mögötte lengették be. Az indoklásból viszont kiderül, hogy amennyiben egy pilóta zöld zászlót lát maga előtt, akkor úgy kell eljárnia, mintha sárga alatt lenne, hiába nem kapta meg közvetlenül azt a jelzést.
A helyzetét viszont az is nehezítette, hogy a sárgát egy másodperccel azután vissza is vonták, hogy Piastri meglátta maga előtt a zöldet, tehát nagyon kevés ideje volt reagálni és lassítani. Ha tehát a konkrét szövegezést nézzük, akkor tulajdonképpen szabályt szegett, de az enyhítő körülmények miatt a bírák végül úgy ítélték meg, hogy nem szükséges őt büntetni, így csak egy megrovásban részesítették.
Mindez azt jelenti, hogy Piastri megúszta az esetet, és nem kell a szombaton megszerzett rajthelyéhez képest hátrébbról indulnia, hacsak nem követ el addig egy komolyabb kihágást.