A japán Chiba-hegységben, alig több mint száz kilométerre Tokiótól, egy milliárdos nem mindennapi álma vált valósággá, amikor elkészült a Magarigawa névre keresztelt, hegybe vájt különleges versenypálya. A becslések szerint mintegy 200 millió fontba (közel 95 milliárd forintba) kerülő komplexum kifejezetten azon tehetős ügyfelek számára készült, akik exkluzív környezetben, távol a nyilvánosságtól szeretnék sportautóik határait feszegetni.
A 3,5 kilométer hosszúságú aszfaltcsík tökéletesen illeszkedik a környező tájba, miközben 22 kihívást jelentő kanyarjával és lenyűgöző, 800 méteres egyenesével próbára teszi még a legképzettebb vezetőket is. A pálya vonalvezetése olyan gondosan lett megtervezve, hogy a versenyzők lélegzetelállító kilátásban gyönyörködhetnek a legendás Fudzsi-hegyre, miközben autóikat a határokig feszítik.
Az élményt tovább fokozza a komplexum számos kiegészítő szolgáltatása, hiszen a végtelen medence, az ínycsiklandó fogásokat kínáló étterem, a modern felszerelésekkel ellátott fitneszközpont, valamint a győzelmek megünneplésére tökéletes karaoke szoba mind a vendégek rendelkezésére áll. Mindez együtt teszi Ázsia első olyan privát üdülőhelyévé, amely saját versenypályával büszkélkedhet.
A pálya tervezését nem kisebb szaktekintélyre bízták, mint Hermann Tilkére, akinek neve összeforrt a modern Forma-1-es versenypályák világával. A német szakember jegyzi többek között a Sanghaji Nemzetközi Versenypálya, a Bahreini Nemzetközi Versenypálya, az austini Circuit of the Americas, a dzsiddai pálya, a bakui városi pálya, a Yas Marina Circuit, valamint a szingapúri Marina Bay Circuit terveit is – mind olyan helyszínek, amelyek szerepelnek a 2025-ös F1-es versenynaptárban.

A projekt megvalósítása során Tilke így nyilatkozott: „Az elmúlt három évtizedben számos versenypályát terveztem, és mindegyik valóban egyedi. Legyen szó Forma-1-ről, motorsportról vagy nézőkről, soha nem korlátozom magam a már létező koncepciókra."
A Magarigawa különleges elhelyezkedése miatt a biztonság kiemelten fontos szempontnak számított a kivitelezés során, de Rafael Galiana, a projekt alapítója és igazgatója szerint sikerült megtalálni a tökéletes egyensúlyt. „Folyamatosan szem előtt tartottuk, hogy minden, a pályára lépő vezető életét védenünk kell, függetlenül attól, hogy versenyautóban vagy utcai járműben ülnek. Arra is törekedtünk, hogy olyan színt válasszunk, amely harmonikusan illeszkedik a természetes környezetbe, és azt az érzést kelti a pilótákban, mintha erdőn keresztül száguldanának" – magyarázta.
Három év építkezés után 2023-ban hivatalosan is megnyitották a Magarigawa komplexumot, amely az utóbbi időben az F1-es rajongók körében is nagy népszerűségre tett szert, akik közül sokan szívesen látnának itt egy nagyszabású versenyt. A szakértők szerint azonban a jelenlegi formájában kevés esély van arra, hogy a pálya megfeleljen az FIA szigorú követelményeinek, hiszen elhelyezkedése jelentősen megnehezítené a szükséges tesztek elvégzését.
