hero image
dppi
8 ó

Nagyágyú érkezhet az F1-be Szafnauer oldalán

Az egykori Alpine-főnök egy jelentős autógyártóval közösen dolgozik a Forma-1-es mezőny bővítésén.

A Forma-1 világában jelentős fejleménynek számít, hogy Otmar Szafnauer, az Alpine istálló korábbi csapatfőnöke egy nagyszabású projekt megvalósításán munkálkodik, amelynek célja egy tizenkettedik csapat létrehozása a sportág legrangosabb kategóriájában. A szakember ugyan egyelőre nem fedte fel az érintett gyártó kilétét, ugyanakkor nyomatékosította a potenciális partnerek szűk körét.

A kezdeményezés hátterében meghúzódó stratégiai megfontolásokról Szafnauer a GPblog megkeresésére határozott álláspontot fogalmazott meg. "Egy autómárka számára a motorsport jelenti a leghatékonyabb promóciós felületet, ami messze túlmutat egy egyszerű sportszponzorációs tevékenységen" - mondta a szakember.

Az autóipari óriások közül a Stellantis tűnik az egyik legvalószínűbb jelöltnek, különösen annak fényében, hogy az Alfa Romeo márka nemrégiben kivonult a Sauber szponzorációjából, amely időközben az Audi tulajdonába került. A világ negyedik legnagyobb autógyártójaként számon tartott konszern, amelynek vezetője nem más, mint a Ferrari korábbi vezérigazgatója, John Elkann, már korábban is jelezte visszatérési szándékát a királykategóriába.

A dél-koreai KIA ugyanakkor merőben más utat járt be az elmúlt évek során. A vállalat számos sportágban - köztük a labdarúgásban és a teniszben - címszponzorként van jelen, miközben a motorsport területén mindeddig visszafogott aktivitást mutatott. Az ázsiai márka 2010-ben még korainak tartotta a Forma-1-es szerepvállalást, ám azóta jelentősen megváltozhatott a vállalat stratégiai irányvonala.

A japán autóipar meghatározó szereplője, a Mazda szintén potenciális partnerként merülhet fel, annak ellenére, hogy motorsport-jelenléte főként az amerikai piacra koncentrálódik. Az ázsiai térségből egyébként már most is több gyártó képviselteti magát a Forma-1-ben, gondoljunk csak a Hondára vagy a Toyotára, amely a Haas csapaton keresztül van jelen.

A Hyundai neve szintén felmerült a lehetséges partnerek között, bár a GPblog információi szerint kevésbé valószínű, hogy a raliversenyzésben és a közeljövőben a hosszútávú világbajnokságban is szerepet vállaló dél-koreai vállalat állna Szafnauer projektje mögött. Mindazonáltal a márka korábbi Forma-1-es ambíciói ismertek, így teljes mértékben ezt a lehetőséget sem lehet kizárni.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL