hero image
dppi

Nagyon úgy tűnik, hogy a következő években még nem költözik a szaúdi nagydíj

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Keményen beszólt a McLaren versenyzője Oconnak Imolában

FORMA-1

Egészen különleges vendég érkezett Leclerchez Imolában (videó)

FORMA-1

Videós jelenetek az imolai második F1-es szabadedzésről

FORMA-1

Látványos felvételek érkeztek az F1-es imolai hétvégéről

Motorsport.hu
2023/01/20 20:59
A Szaúd-arábiai Nagydíj promótere bejelentette, hogy az ország futama 2027-ig még minden bizonnyal Dzsiddában marad, miközben az ultramodern qiddiyai létesítmény építése folyamatban van.
Ajánlott Videós jelenetek az imolai második F1-es szabadedzésről

2021-ben egy elképesztően gyors városi pályával mutatkozott be Szaúd-Arábia a Forma–1-es programban, de a Vörös-tenger partján kialakított aszfaltcsík eredetileg csak egy ideiglenes helyszín lett volna.

Ennek oka, hogy Rijádtól 40 kilométerre egy óriási szórakoztatóközpontot húznak fel a szaúdiak, és része lesz egy új F1-es pálya is. A Qiddiya-projektet még 2017-ben jelentette be Mohammad bin Szalman koronaherceg.

Dzsidda tehát továbbra is amolyan ideiglenes pálya az országban, de most a vártnál tovább láthatja majd vendégül a mezőnyt, mint ahogyan arról a futam promótere, Martin Whitaker nemrég beszámolt.

Ő elmondta, hogy sok ottani létesítményt állandóvá tesznek, és több fejlesztést is eszközölnek, hogy a következő öt évben minden meglegyen, ami a verseny rendezéséhez szükséges.

„Fontos, hogy a jövő szempontjából is bebiztosítsuk a dzsiddai pályát, és ennek okán ismét együtt dolgozunk az FIA-val és a Forma–1-gyel, hogy a folytatásban is egy olyan létesítményünk legyen, amely minden szempontból el tudja látni a feladatát, miközben Qiddiyában elkezdődik a másik pálya építése.”

„A qiddiyai központot úgy tervezzük, hogy az élen járjon a Forma–1-es pályák kialakítása és a szórakozás terén. Ez egy különleges és izgalmas beruházás, mindenki el akar majd látogatni Qiddiyába, de most és a közeljövőben még Dzsiddára és a Vörös-tengerre fog szegeződni mindenki szeme.”

Változások ettől függetlenül idénre is lesznek a helyszínen, mivel az eddigi két futam során sok panasz érkezett a pálya biztonságára a beláthatatlan kanyarok miatt. A szaúdiak pedig már korábban bejelentették, hogy bizonyos helyeken módosítanak a falak elhelyezésén, hogy a versenyzők jobban belássanak a kanyarokba.

„Amikor 350-nel mész és csak pár centire vagy a földtől, akkor kritikus, hogy lásd, mi jön a pálya következő részén. Emiatt pedig több kanyarnál is hátrébb vittük a korlátokat, egyes esetekben öt-hét méterrel, hogy így segítsük a beláthatóságot. Miközben a pilóták élvezik a pálya nyújtotta kihívásokat, azt is tudjuk, hogy vannak dolgok, melyekkel biztonságosabbá tehetjük az egészet.”

Végezetül Whitaker még kihangsúlyozta, hogy a tavalyi rakétatámadások után a résztvevők biztonsága elsődleges fontosságú, de azt is elmondta, hogy nem kell aggódnia senkinek, aki ellátogat a helyszínre.

„Fontos volt, hogy beszéljünk a versenyzőkkel és a csapatvezetőkkel, és szeretném azt gondolni, hogy az általunk és a hatóságok által közvetített erős üzenet mindenki számára biztosítékként szolgál, hogy a szaúdi futam teljesen biztonságos.”