Motorsport.hu|2025. 08. 08. 05:03
A Forma-1-es tesztek után ismét a kivitelezők veszik birtokba a mogyoródi pályát.

A 40. Magyar Nagydíj vasárnapi befejezését követően nem állt meg az élet a mogyoródi aszfaltcsíkon. Miközben Lando Norris ünnepelte győzelmét, majd a mezőny nagy része nyári pihenőre vonult, néhány csapat még Magyarországon maradt. A McLaren, a Racing Bulls, az Alpine és a Ferrari gárdája kedden és szerdán a Pirelli 2026-os szezonra tervezett abroncsait próbálgatta a nemrég felújított létesítményben.

Norris mellett Liam Lawson, Paul Aron, Pierre Gasly és Charles Leclerc szorgalmasan gyűjtötte a kilométereket, míg Franco Colapinto szerda délutáni balesetével zárta tesztjét. Az argentin versenyző szerencsére sértetlenül megúszta az ütközést, bár elővigyázatosságból kórházba szállították.

„Egy ilyen tesztelés alkalmával nincs szükség annyi sportbíróra és biztonsági intézkedésre sem, hiszen nézők nélkül zajlik" - magyarázta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek, majd, hozzátéve, hogy azért „készültséget kívánt, hiszen a megfelelő körülményeket biztosítani kellett a tesztnek."

A sportvezető számára különleges jelentőséggel bírt az idei verseny, mivel immár tizenötödik alkalommal irányította a futam lebonyolítását. Az elmúlt tíz hónap azonban különösen megterhelő volt, ugyanis a tavalyi nagydíj után azonnal megkezdődtek a bontási munkálatok, majd az építkezés.

A főlelátó és a főépület látványos megújulása szoros határidők mellett valósult meg. „Az elmúlt tíz hónap a tavalyi futamtól kezdve, a bontás és a tíz hónapos építkezés az nyilván kemény munka volt" – ismerte el Gyulay, aki szerint egyértelműen ez volt pályafutása legintenzívebb felkészülési időszaka.

A verseny előtti pillanatok közül számára a legmeghatóbb a rajtrácson felcsendülő Himnusz volt. „A főlelátó üléseire nyolcezer darab piros, fehér, zöld zászlót helyeztünk el, a szurkolók azokat lengették, miközben Janicsák Veca gyönyörűen énekelte a Himnuszt" – idézte fel a megható momentumot, amelyet világszerte közel százmillióan követtek élőben a televízióban.

Gyulay szerint a teljes kapacitással üzemelő főépületben számos váratlan probléma merült fel, amelyeket a stábnak menet közben kellett megoldania. Munkájuk azonban nem maradt elismerés nélkül, hiszen Jacques Villeneuve korábbi világbajnok, Bernie Ecclestone, az F1 korábbi első embere, valamint Stefano Domenicali jelenlegi vezérigazgató is méltatta a létesítmény fejlődését.

A fejlesztések azonban nem állnak meg. A következő hónapokban befejezik a főépület belső kialakítását, helyére kerül a versenyirányítási központ és a médiacenter is. A határidő egyértelmű, mivel 2026-ban már a teljesen elkészült komplexumnak kell fogadnia a nemzetközi mezőnyt.

„A teszt után hamar vissza fogjuk adni a kivitelezőnek a házat, és akkor elkezdődhetnek rögtön a munkálatok" – jelentette be Gyulay Zsolt. A kivitelezéssel töltött napok ugyan bevételkiesést jelentenek, azonban a jövő évi naptár már most tele van foglalásokkal, többek között “nagyon nagy csapatok jönnek hozzánk tesztelni”, utalt sejtelmesen a jövő évi programokra Gyulay.

Mint mondta, a távolabbi tervek között szerepel a többi lelátó és kiszolgáló egység modernizálása is, hogy mindenhol ugyanolyan színvonalú szolgáltatást kapjanak a szurkolók. „A nézők még magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében az lenne a cél, hogy folytassuk a lelátók és a kiszolgáló egységek korszerűsítését" – vázolta a jövőképet a vezérigazgató.

További fontos feladatok várnak megoldásra a 130 hektáros ingatlan területén kívül is. Az infrastrukturális fejlesztések között kiemelt jelentőségű lenne a pályához vezető út, az elkerülő út és a parkolók minőségének javítása. Gyulay Zsolt optimista a jövőt illetően, szerinte ugyanis amennyiben ezek a projektek is megvalósulnak, a Hungaroring Európa egyik legkiemelkedőbb versenypályája lehet.

Élő közvetítés