Motorsport.hu|2025. 11. 03. 06:30
A Haas korábbi csapatvezetője, Günther Steiner védelmébe vette George Russellt azok után, hogy a brit pilóta a Mexikói Nagydíj során többször is kifakadt a rádióban.

A Mercedes versenyzője először azt nehezményezte, hogy a rajtot követően többen is átvágták az első kanyarkombinációt, de büntetést senki sem kapott érte. Az általa „fűnyíróversenynek” nevezett jelenetek miatt több pozíciót is bukott, hiszen ő igyekezett a pályán maradni a rajt utáni tumultusban.

Ezek után aztán a verseny középső szakaszában nagyon komolyan felemelte a hangját a csapatával szemben, amikor a Mercedes nem akart csapatutasítást alkalmazni, miközben Oscar Piastri már ott loholt a nyakukban. Russell mérnöke, Marcus Dudley egy ponton ráadásul a hőmérsékletek menedzselésére kérte pilótáját, amivel viszont végleg kihúzta nála a gyufát.

„Marcus, egy kiba***tt autó van a se**emben. Egy nálunk sokkal gyorsabb autó. Próbálom tartani a pozíciót. Sokkal gyorsabb tudnék lenni Kiminél, és a dobogó is elérhető. Örömmel visszaadom a pozíciót, ha nem sikerül ezt elérjük.”

Russell végül aztán addig mondta a magáét, amíg helyet nem cserélhetett Antonellivel, de az előttük haladó Oliver Bearmant ő sem tudta megelőzni, így később visszaadta a hatodik helyet fiatal csapattársának.

Amikor Steinert a Red Flags podcastben arról kérdezték, ez a fajta kirohanás esetleg mélyebb problémákra utalhat-e a csillagosoknál, ő nem értett ezzel egyet. „Ez nem a gondok jele. Úgy értem, mégis mi mást tudna csinálni? Sőt, valójában úgy vélem, igaza volt, teljes mértékben igaza. Azt mondta, elkoptatta az abroncsait azzal, hogy megpróbálta megelőzni a csapattársát. Semmilye sem maradt a végére.”

„Elég világos, mi történt, de nem gondolnám, hogy elveszítené a hitét. Megmondta a csapatnak, mit akar csinálni, ők viszont nem hagyták neki. George erre azt mondta, »oké, rendben, a csapatért versenyzem, de ha azt nem érdekli a konstruktőri második hely megszerzése, akkor mégis mit tehetek«?”

„Nem kell magát hibáztatnia, mert azt mondta, nem tudja garantálni, hogy megelőzi a többieket. Eleinte gyorsabb volt, de utána már nem. Öt körön át próbálta megelőzni a csapattársát, de ezzel csak tönkretette a fékeit és az abroncsait.”