Nem elég, hogy a vegasi aszfaltcsík a szezon egyik, ha nem a legcsúszósabb pályája, de mi van akkor, ha még esik is rá némi eső? Nos, az FP2 alkalmával félig-meddig megtapasztalhattuk ezt, bár azért el kell mondani, hogy nem volt szó nagy esőről, és a nyomvonal nem igazán ázott el.
Ettől függetlenül a zöld lámpa és az edzés indulása után a csapatok várakoztak néhány percet a bokszban, és az autók nem jöttek ki egyből a pályára. Szerencsére viszont alig öt percnek kellett eltelnie ahhoz, hogy meglássuk az első fecskéket, akik mind slick abroncsokkal hajtottak ki, így egyértelműen látszott, hogy a pálya már teljesen száraz.
Akárcsak az első gyakorláson, úgy eleinte most is a közepes keverék kapta a főszerepet, a kezdeti időkből pedig látszott, hogy az enyhe csapadéknak azért volt némi hatása a pályára, hiszen a pilóták picivel óvatosabban és lassabban kezdtek, mint az talán várható lett volna. Ahogy viszont haladtunk előre, gyorsan belelendült mindenki, és 20 perccel a kezdés után a két McLaren először mutatta meg magát ezen a hétvégén.
A két wokingi autó ugyanis az első két pozícióban állt, de csak addig, amíg meg nem érkezett a tavalyi futam győztese, George Russell, aki 1:34,430-as körrel vette át a vezetést. Ez az eredmény azonban szintén csak pillanatokig volt elég az első helyre, mivel a pálya rohamosan gyorsulni kezdett, ahogy a 20 pilóta folyamatosan rótta rajta a köröket.
Az FP2 feléhez érve Leclerc állt az élen már 1:33-as idővel, majd jött Liam Lawson, aki azonban az elsők között tette fel a lágy Pirelliket az autójára. Mögötte Lando Norris szintén közepesen volt, ahogyan a negyedik legjobb időt autózó Russell is. A folytatásban aztán mindenkinél felkerültek már a C5-ös gumik, aminek köszönhetően tovább gyorsultak a köridők.
Bő 20 perccel a leintés előtt azonban nemcsak a Pirelli gumijainak oldalfala vált pirossá, hanem a zászlójelzések is, ugyanis megszakították az edzést, így mindenkinek vissza kellett térnie a bokszba. Ekkor egyébként Norris állt az élen Kimi Antonelli és Leclerc előtt, de az eredményjelzőt megnézve még nagyon vegyes volt a kép.
Hogy pontosan mi volt a piros zászló oka, azt eleinte nem lehetett tudni, de Las Vegasban korábban már volt gond a csatornafedelekkel, amiről Carlos Sainz bizony tudna mesélni. Az érkező információk szerint most is ez lehetett a megállás oka, bár konkrét képeket nem láthattunk róla.
Bárhogy is van azonban, a leállás senkinek nem jött jól, hiszen éppen a lágyas próbálkozások közepén érkezett, így eléggé megzavarta a mezőny és a csapatok ritmusát és eltervezett programját is.
Picivel később aztán az FIA-tól az az információ érkezett, hogy egy sportbíró elvileg valóban egy kilazult csatornafedélről értesítette őket, de ezt a pálya kameráin keresztül nem tudták egyértelműen megerősíteni, így elővigyázatosságból inkább megállították a gyakorlást. Miután azonban mindent leellenőriztek, szerencsére még folytatódhatott egy kicsit a körözés.
Egészen pontosan hat perce volt még mindenkinek arra, hogy kihajtson a pályára, így a bokszutca végén fel is sorakoztak az autók. Nico Hülkenberg vezetésével aztán ismét benépesült az aszfaltcsík, de Leclerc már nem futhatott újabb mért kört, mivel váltóhiba lépett fel nála, így félre kellett kormányoznia az autóját.
A többieknek azonban még volt lehetőségük próbálkozni egyet, vagyis csak lett volna, mivel pillanatokkal később megint piros zászlóval szakították meg az edzést, amely így véget is vetett az első nap eseményeinek. Mindez azt jelentette, hogy Norris korábban futott 1:33,602-es körideje elég volt az első hely megtartásához. Antonelli zárt másodikként, a technikai hiba miatt félreálló Leclerc pedig harmadikként.
Hülkenberg végül negyedik lett, majd jött a két Racing Bulls, Russell, Alex Albon, Max Verstappen és Lewis Hamilton. A piros zászlós megszakítások miatt azonban nehéz lenne mérvadónak nevezni ezt az edzést, hiszen többen nem is tudtak rendes kört futni a lágy keveréken.
Mindez azonban csak növeli az izgalmakat a folytatásra, hiszen nehéz lenne azt mondani, hogy egyértelmű képet kaptunk volna az erőviszonyokról a Las Vegas-i Nagydíj nyitónapján. A program természetesen a harmadik szabadedzéssel folytatódik majd, méghozzá magyar idő szerint szombat éjjel 01:30-kor.
-crop-1200x800_640x427.jpg)