hero image
Esteban Ocon / X

Ocon elárulta, hogy melyik F1-es szezonban állna rajthoz

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Nagy harc folyik a hatalmas szponzorért az F1-ben, a McLaren vezet

FORMA-1

Új felvételek jelentek meg a Ferrari valaha volt legmenőbb F1-es szereléséről

FORMA-1

Egyedi Ray Ban napszemüvegeket kapott Leclerc és Sainz Miamira

FORMA-1

43 éves lett Felipe Massa, aki pár másodpercig F1-es világbajnok volt

Motorsport.hu
2023/01/05 06:59
Esteban Ocon nincs elragadtatva a 2022-es autóktól, amelyeket szerinte kevésbé élvezetes vezetni, mint a 2021-es konstrukciókat. Arra is kitért, hogy a 2005-ös évbe térne vissza versenyezni, ha lenne egy időgépe.

A 2022-es szezon meglehetősen sikeresen alakult Esteban Ocon számára, aki képes volt az egyéni pontversenyben maga mögé utasítani a nála jóval tapasztaltabb kétszeres világbajnok Fernando Alonsót.

Ez volt az első év az új szabályozásokat tekintve, a versenykonstrukciók jelentősen átalakultak, és úgy tűnik, ez Ocon kezére játszott. A francia azonban elárulta, nem találja élvezetesebbnek a 2022-es autókat vezethetőségi szempontból, mint a 2021-eseket. Persze azt is tudja, hogy ez volt az első év az új érában, mégsem rajong a változásokért.

„Sajnos nem” – jelentette ki Ocon az elmúlt két év összevetésével kapcsolatban. „Először is, ez az új szabályozások első éve, szóval minden csak egyre jobb lesz, és remélhetőleg az autónk [2023-ra] jó irányba fog haladni. De nehéz, mert kevesebb a tapadás, ugyanakkor a degradáció is egy kicsit kevesebb, szóval ez egy jó dolog.”

„Monzában teszteltem [a 2021-es autót] Jacques Villeneuve-vel, és sokkal jobban élveztem, egyértelműen gyorsabbnak éreztem az autót. Amíg az idei autó nem gyorsabb, [addig ez nem probléma]. Mindenki számára ugyanez a helyzet.”

Az Alpine-pilóta arra is kitért, hogy a 2000-es évek közepén lett igazán nagy rajongója a Forma-1-nek, amikor a Ferrari és a Renault kiélezett küzdelmet folytatott a bajnoki elsőségért.

„Azok az évek, amikor a Forma-1-ről álmodtam, 2005 és 2006 voltak, amikor a gumiháború zajlott [a Bridgestone és a Michelin között], lenyűgöző volt, mert a technológia annyira sokat fejlődött, [és ott volt] a Ferrari és a Renault közötti harc” – emlékezett vissza Ocon, amikor arról kérdezték, hogy az F1 melyik korszakába térne vissza szívesen egy időgéppel.