Tarso Marques korábbi Forma-1-es pilóta vasárnap hajnalban (augusztus 31.) került a rendőrség kezeibe São Paulóban, amikor rendszámtábla nélküli Lamborghini luxuskocsival közlekedett, amely a hatóságok nyilvántartása szerint sikkasztási ügyben volt érintett.
A brazil katonai rendőrség beszámolója szerint a Ponte Cidade Jardim hídon fogták el, miközben Lamborghinijával utazott két nő társaságában.
A járőrök felfigyeltek arra, hogy a járműről hiányoznak a rendszámtáblák, így kérték az autó papírjait. Marques azt állította, hogy „bemutató autóról" van szó, azonban ez a magyarázat nem nyugtatta meg a rendőröket.
A rendőrségi rendszerek átnézése után kiderült, hogy a kocsi szerepelt egy 2023-ban feljelentett sikkasztási ügyben, továbbá közigazgatási és büntetőjogi korlátozás sújtotta, ami lehetetlenné tette a legális forgalomban való részvételét.
Az Instagramra feltöltött videójában Tarso a következőket mondta: „Hát, épp el akartam indulni a kocsival, de nem volt rajta rendszám. Megállítottam a járművet, aztán elvitték a telepre."
„Nyilvánvalóan én vezettem be a telepre, a rendőrök pedig elvégezték a dolgukat. Úgy látszik, a tulajdonosnak volt valami hátralékos IPVA (gépjárműadó) fizetése, nem tudom, és emiatt büntették meg" - nyilatkozta az egykori versenyző.
Tarso Marquest a 14-es számú kapitányságra szállították, miközben a női utasokat az igazoltatás után szabadon engedték. Az autót lefoglalták.
Az őrizetbe vételi tárgyaláson 22 000 reálos, ászámítva kb. 1,5 millió forintos óvadékot határoztak meg, amit a korábbi pilóta befizetett, ezért jelenleg ideiglenesen szabadlábon védekezhet.
A Curitibában született Tarso Marques Paulo de Tarso egykori versenyző fia és Thiago Marques fivére. F1-es debütálása 1996-ban történt a Brazil Nagydíjon, míg legsikeresebbnek a 2001-es szezon bizonyult a Minardi csapatában, amikor 13 egymást követő futamon indult és két alkalommal lett kilencedik a Brazil, valamint a Kanadai Nagydíjon - ebben az évben volt az újonc Fernando Alonso csapattársa.
Az IndyCarban is megmérettette magát, később hazatérve a Stock Car bajnokságban versenyzett, ahol 2006-ban diadalmaskodott Rio de Janeiróban a Terra-Avallone Motorsport versenyzőjeként.
A versenypályákon kívül televíziós fellépésekkel szélesítette tevékenységi körét, főként a Caldeirão do Huck műsor „Lata Velha" részében és az Auto Esporte adásában való szereplésekkel, amely műsor hagyományosan kapcsolódott a motorsport világához.