A wokingi istálló ismétlődő bokszkiállási gondjai hátráltatják Lando Norris versenyeit és sürgős intézkedéseket igényelnek.

Az Azerbajdzsáni Nagydíj számos McLaren-gyengeséget tárt fel, pedig a csapat uralta a 2025-ös szezont, megszerezte a konstruktőri világbajnokságot, és pilótái nagyobb akadályok nélkül harcolhatnak a pilóta-világbajnokságért.

Egyszer csak kiderült, hogy az MCL39-es és maga a csapat sem tökéletes. Az alacsony leszorítóerős pályákon - mint Monza vagy Baku - a narancssárga autók nem számítottak topautónak, mert a Red Bull remek formát talált és a legerősebbé vált e helyszíneken.

A bakui hétvégét tovább bonyolította a második egymást követő bokszkiállási hiba, amely drága másodpercekbe került Lando Norrisnak. A brit pilóta a hetedik rajtkockából indulva próbált előrébb jutni a mezőnyben, hogy csökkentse a hátrányát Oscar Piastrihoz képest, aki a rajt után nem sokkal kiesett.

Az MCL39 segített neki megelőzni a Ferrarik megelőzésében, így a bokszkiállási probléma végül nem lett döntő, de a gond megmaradt és a jövőben újra felüthetik a fejét.

„Még mindig meg kell vizsgálnunk, hogy a leggyorsabb bokszkiállással sem tudtunk volna-e megelőzni egy Ferrarit" - mondta Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke az Azerbajdzsáni Nagydíj után.

„Aztán mégis sikerült megelőznünk és visszaszereznünk azt a pozíciót, ami pozitív volt, fontos a pontok és Lando bajnoksága szempontjából. De biztos, hogy a bokszkiállások terén ez az a terület, amire már ráfókuszáltunk" - idézte Stellát a Motorsport.com olasz kiadása.

A bokszkiállási gond már a második volt egymás után. Bakuban a jobb első keréknél akadt probléma a tervezett 51 körből a 37. körben történt kiállásnál, míg Monzában - szintén Lando Norris bokszkiállásánál - a 46. kör végén jelentkezett a hiba, és a szerelőknek 5,9 másodpercre volt szüksége a befejezéshez.

Emiatt Norris Oscar Piastri mögé tért vissza a pályára és elveszítette pozícióját csapattársával szemben. A McLaren bokszfala ezután utasította az ausztrál versenyzőt, hogy adja vissza a helyet Norrisnak, amit meg is tett, de a hiba miatt kínos helyzet alakult ki.

Stella ezért tovább szorgalmazza a hardver fejlesztését - azaz azokat az eszközöket, amelyeket a szerelők a versenyhetvégék alatt a gumicserékhez használnak. A probléma valódi és gyorsan meg kell oldani, mind az idei, mind a jövő évi szezonra nézve.

„Folytatnunk kell a munkát, mert jelentős teljesítményjavulás érhető el a bokszkiállásokból, és láttuk, hogy az autók egyre közelebb kerülnek egymáshoz. Szóval a bokszkiállás hatása egyre fontosabbá válik" - fejtette ki Stella.

„Szóval határozottan, a szezon hátralévő részében és a jövő évi autót tekintve is, van mit csinálnunk a bokszkiállások terén, mind a végrehajtás, mind a hardver oldalon, hogy könnyebb és természetesebb legyen a csapatunknak a bokszkiállás lebonyolítása."

„Még mindig vannak olyan kapcsolódási pontok a kezelő és a hardver között, amelyeket a hardver oldalon javítanunk kell."

Bár a csapatnak még alapos kivizsgálást kell végeznie az esettel kapcsolatban, Stella szerint a bakui probléma más volt, mint ami Norris monzai bokszkiállásánál történt.

„A mai bokszkiállási probléma Bakuban más volt, mint amit Monzában tapasztaltunk. Ez egyértelműen jobban kapcsolódott a kezelő és az anyacsavar közötti kölcsönhatáshoz" - magyarázta.

„De tudjuk, hogy hardver szempontjából nem optimalizálunk. Nem azért, mert nem akarjuk, hanem mert menet közben tanul az ember. És tudjuk, hogy van fejlesztési lehetőség a felszerelések, a hardver és az autó tekintetében, szóval egy kicsit könnyebbé tehetjük a bokszcsapatunk dolgát."