A Mercedes számára felemás eredményeket hozott a Hungaroringen megrendezett szombati időmérő, ahol George Russell mindössze öt századdal maradt el Charles Leclerc pole pozíciójától, miközben csapattársa, Andrea Kimi Antonelli csalódást keltő teljesítménnyel a tizenötödik helyen végzett.
Az időmérő utolsó szakaszában Russell egy apró hibát vétett az első kanyarban, ami megfosztotta őt attól a lehetőségtől, hogy az első sorból vághasson neki a vasárnapi futamnak.
„Rendkívül frusztráló, hogy ilyen minimális különbséggel maradtunk le az első helyről, hiszen a hiba nélkül minden bizonnyal előrébb végeztünk volna," – magyarázta a brit pilóta, aki a Ferrari versenyzője, valamint a két McLaren, Oscar Piastri és Lando Norris mögül indul majd.
A negyedik rajtkocka ellenére Russell bizakodó a futamot illetően, mivel úgy érzi, a csapat jelentős előrelépést tett az autó fejlesztésében, ami lehetőséget adhat számára a dobogós helyezés megszerzésére.
„Az elmúlt időszakban végrehajtott módosítások meghozták a várt eredményt, és a második sorból indulva mindenképpen harcban lehetünk az élmezőnyben," – tette hozzá.
Antonelli, aki a szabadedzéseken biztató tempót mutatott, a Q2-ben a túlmelegedő hátsó abroncsok áldozatává vált. Az olasz újonc leggyorsabb köre, amely kis híján bejuttatta volna őt a kvalifikáció utolsó szakaszába, érvénytelenítésre került a pályahatárok átlépése miatt.
„Megvolt bennem a potenciál a Q3-ba jutáshoz, de a hátsó gumik teljesítménye drasztikusan visszaesett a kör végére. Fontos, hogy megértsük, pontosan mi történt", – nyilatkozta csalódottan az ifjú tehetség, akinek vasárnap nehéz dolga lesz a pontszerzés szempontjából.
Toto Wolff csapatfőnök elismerte, hogy a régi felfüggesztéshez való visszatérés jelentős javulást hozott a Mercedes teljesítményében, ugyanakkor a végeredmény nem tükrözi teljesen a valós képet.
„Az autó kétségtelenül jobb lett, de a negyedik és tizenötödik rajtpozíció nem mutatja meg a tényleges potenciált. George gyakorlatilag karnyújtásnyira volt a pole-tól, Kimi pedig többet érdemelt volna a mutatott teljesítménye alapján", – magyarázta az osztrák vezető.
Andrew Shovlin mérnökigazgató mindeközben kiemelte, hogy az erős szél és a változó hőmérsékleti viszonyok negatívan befolyásolták a német istálló teljesítményét.
„A pálya lehűlése minden csapatot érintett, de úgy gondolom, holnap, amikor a gumikopás előtérbe kerül, több lehetőségünk nyílik majd a javításra", – vetítette előre a vasárnapi kilátásokat.
