Motorsport.hu|2025. 08. 03. 08:42
A Mercedes vegyes eredményekkel zárta a Magyar Nagydíj időmérő edzését a Hungaroringen.

A Mercedes számára felemás eredményeket hozott a Hungaroringen megrendezett szombati időmérő, ahol George Russell mindössze öt századdal maradt el Charles Leclerc pole pozíciójától, miközben csapattársa, Andrea Kimi Antonelli csalódást keltő teljesítménnyel a tizenötödik helyen végzett.

Az időmérő utolsó szakaszában Russell egy apró hibát vétett az első kanyarban, ami megfosztotta őt attól a lehetőségtől, hogy az első sorból vághasson neki a vasárnapi futamnak.

„Rendkívül frusztráló, hogy ilyen minimális különbséggel maradtunk le az első helyről, hiszen a hiba nélkül minden bizonnyal előrébb végeztünk volna," – magyarázta a brit pilóta, aki a Ferrari versenyzője, valamint a két McLaren, Oscar Piastri és Lando Norris mögül indul majd.

A negyedik rajtkocka ellenére Russell bizakodó a futamot illetően, mivel úgy érzi, a csapat jelentős előrelépést tett az autó fejlesztésében, ami lehetőséget adhat számára a dobogós helyezés megszerzésére.

„Az elmúlt időszakban végrehajtott módosítások meghozták a várt eredményt, és a második sorból indulva mindenképpen harcban lehetünk az élmezőnyben," – tette hozzá.

Antonelli, aki a szabadedzéseken biztató tempót mutatott, a Q2-ben a túlmelegedő hátsó abroncsok áldozatává vált. Az olasz újonc leggyorsabb köre, amely kis híján bejuttatta volna őt a kvalifikáció utolsó szakaszába, érvénytelenítésre került a pályahatárok átlépése miatt.

„Megvolt bennem a potenciál a Q3-ba jutáshoz, de a hátsó gumik teljesítménye drasztikusan visszaesett a kör végére. Fontos, hogy megértsük, pontosan mi történt", – nyilatkozta csalódottan az ifjú tehetség, akinek vasárnap nehéz dolga lesz a pontszerzés szempontjából.

Toto Wolff csapatfőnök elismerte, hogy a régi felfüggesztéshez való visszatérés jelentős javulást hozott a Mercedes teljesítményében, ugyanakkor a végeredmény nem tükrözi teljesen a valós képet.

„Az autó kétségtelenül jobb lett, de a negyedik és tizenötödik rajtpozíció nem mutatja meg a tényleges potenciált. George gyakorlatilag karnyújtásnyira volt a pole-tól, Kimi pedig többet érdemelt volna a mutatott teljesítménye alapján", – magyarázta az osztrák vezető.

Andrew Shovlin mérnökigazgató mindeközben kiemelte, hogy az erős szél és a változó hőmérsékleti viszonyok negatívan befolyásolták a német istálló teljesítményét.

„A pálya lehűlése minden csapatot érintett, de úgy gondolom, holnap, amikor a gumikopás előtérbe kerül, több lehetőségünk nyílik majd a javításra", – vetítette előre a vasárnapi kilátásokat.

Élő közvetítés