A 27 éves brit egész évben egyeztet a Mercedes csapatfőnökével az új szerződés feltételeiről, mégis szabadügynökként távozhatna az év végén, mert több pontban még távol állnak egymástól.
A felek gyakorlatilag egymásra vannak utalva 2026-or illetően, mivel a topversenyzők és – néhány váratlan Red Bullon belüli mozgást leszámítva – a topcsapatok ülései már lekötöttek az új szabályciklus kezdetére.
Russell idei teljesítménye megkérdőjelezhetetlennek tűnik, Jenson Button szerint jelenleg „senki sem teljesít nála jobban”, és ezt a véleményt a szingapúri győzelem előtt is hangoztatta.
A tárgyalások sarkalatos pontja ugyanakkor a futamgyőzelmei számához mérten is jelentős bérigény és a kontraktus hossza: a beszámolók szerint Russell szeretné, ha a Mercedes legalább megközelítené Lando Norris évi 26 millió fontos fizetését, miközben Wolff rövidebb időtávra szerződne vele.
A német F1-Insider értesülései szerint a brit több ajánlatot is visszautasított, most azonban „kompromisszumot” javasolt: elfogadna egy egyéves, 2026-ra szóló megállapodást, amely automatikusan plusz egy évvel meghosszabbodik, ha a jövő évben több pontot szerezne, mint Antonelli.
Ezzel engedne a hosszabb távú garanciából, cserébe Wolff is engedjen abból a tervből, hogy a versenyzőt „intenzív” marketing- és PR-szerepkörben „használja".
A vita egyik neuralgikus pontja, hogy Wolff több mint 50 marketingnapot vázolt fel Russellnek, mint a Mercedes „vezérpilótája" – ez a csomag a 2026-os, 24 futamos naptár és a hat sprint mellett már a terhelhetőség határait feszegeti.
A brit a megbeszéléseken jelezte, hogy a jelenlegi kötelező megjelenések is túlságosan széttördelik a felkészülését és a regenerációját, ezért szeretné elkerülni a még nagyobb vállalásokat.
A kérdés immár az, milyen engedményeket tesz Wolff annak érdekében, hogy félúton találkozzanak, miután a 23 dobogós helyezéssel rendelkező versenyző több körben is nemet mondott a feltételekre.
A felek ugyanakkor várhatóan végül megállapodnak, mert reális alternatíva egyik oldalon sem körvonalazódik a 2026-os rajtig, és Russell a Mercedes egyik fő pillére lehet az új szabályrendszer első évében.
