A spanyol pilóta, aki maga is bizonytalan kezdés után talált rá formájára új csapatánál, úgy véli, hogy a csapatváltás mindig komoly kihívást jelent. Bahreinben erős tempót mutatott, de nem tudta ezt eredményre váltani, míg Szaúd-Arábiában már a középmezőny élén végzett a nyolcadik helyen.
„Egyáltalán nem lepett meg. Magamtól is ezt vártam, és tőle is erre számítottam, mert ebben a sportban nincsenek titkok" – nyilatkozta Sainz Hamilton nehézségeiről.
„Amikor olyan csapattársak ellen versenyzel, mint Alex és Charles, akik tökéletesen ismerik a csapatukat és már maximálisan teljesítenek, csak egy kicsit lehetsz jobb náluk vagy ugyanolyan jó, mint ők."
A spanyol szerint a jelenlegi ground-effect autókat nagyon specifikus módon kell vezetni a gyorsasághoz.
„A 2021-es autókat két-három különböző vezetési stílussal is hasonló köridőre lehetett vinni. Minél többet vezetek ebből a generációból, és minél többet ások bele az adatokba, annál inkább rájövök, hogy egyetlen vezetési stílushoz kell zárt rendszerben igazodni."
Esteban Ocon, az Alpine pilótája is hasonlóan vélekedett: „Nehéz, különösen, amikor változik az autófilozófia. A Haas és a Ferrari autói sok hasonlóságot mutatnak, ezért tudok kicsit azonosulni Lewisszal. A Mercedes teljesen más vezetési stílust igényel."
Hamilton Dzsiddában küzdött a hátsó rész instabilitásával, amihez Leclerc már alkalmazkodni tudott, valamint a lassú kanyarokban sem érte el csapattársa sebességét, ami folyamatos időbeli veszteséghez vezetett.