Az ausztrál pilóta három győzelmet szerzett és átvette a vezetést a bajnokságban az első öt verseny után, miközben Norris küszködik az MCL39-es versenyautóval.
A brit versenyző többször is hangoztatta, mennyire nehéz kezelni az autóját, amely gyakran késélen táncol, a McLaren szerint pedig Norris vezetési stílusa természetesen jobban megterheli a gumikat, mint Piastri módszere.
Az AMuS jelentése szerint a helyzet tovább romolhat a brit pilóta számára egy közelgő szabályváltozás miatt, amely a Spanyol Nagydíjtól lép életbe.
A Nemzetközi Automobil Szövetség határozottan fellép a hajlékony első szárnyak ellen, miután egyes csapatok panaszt tettek, hogy versenytársaik a megengedettnél jobban kihasználják a szabályokat.
A McLarennek tavaly az Azerbajdzsáni Nagydíj után le kellett mondania egy hátsó szárny használatáról annak hajlékonysága miatt, a 2025-ös szezonra pedig az FIA szigorúbb terhelési teszteket vezetett be. Eddig egyetlen csapat sem bukott meg az új teszteken, azonban a követelmények a Spanyol Nagydíj hétvégéjén még nehezebbé válnak, amikor a megengedett hajlékonyság mértékét 15 mm-ről 10 mm-re csökkentik.
Az AMuS beszámolója szerint ez különösen Verstappent és Norrist érinti majd, mivel befolyásolja, hogyan állítják be autóikat a nagy irányváltoztatással járó, nagysebességű kanyarokhoz. A jelentés szerint elsősorban a túlkormányzottság megakadályozása válik nehezebbé.
Eközben Verstappen és Bin Szulajm konflikusa újabb aggasztó pletykákat szül, míg Russell érdekes titkokat fedett fel Hamilton mercedeses szerződéséről.