Motorsport.hu|2025. 11. 25. 15:13
A Dorna ügyvezetője, Carmelo Ezpeleta nem zárta ki a lehetőségét annak, hogy a MotoGP ellátogasson néhány olyan városi pályára, amelyeken a Forma–1 is futamot rendez.

A kétkerekű csúcskategória története egyik kulcspillanatához érkezett, hiszen a promótert, a Dorna Sportsot nemrég megvásárolta az F1-et is birtokló Liberty Media. Az üzlet pedig alapvetően sok várakozást vetített előre annak kapcsán, hogy a jövőben esetleg közelebb kerülhet egymáshoz a két sorozat.

Sokan éveken át fantáziáltak annak lehetőségéről, hogy az F1 és a MotoGP közös versenyhétvégét rendez, ehhez pedig most talán egy nagy lépéssel közelebb vagyunk annak köszönhetően, hogy azonos tulajdonba került a két kategória.

Miközben mindez azonban még mindig inkább csak egy álom, Ezpeleta az előző hétvége folyamán jelen volt az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon, és nagyon elismerően beszélt a Liberty által összehozott műsorról.

A spanyol DAZN-nek a következőket nyilatkozta: „Elképesztő, hogy a látvány terén mit raknak le az asztalra.” Amikor arról érdeklődtek nála, hogy mennyi esély van egy városi MotoGP-futamra, ő elmondta, hogy nyitott lenne az ötletre, de persze csak akkor, ha biztosítani lehetne a motorosok testi épségét.

„Nem lenne gond azzal, hogy városi pályákon menjünk; az egyetlen dolog, amire szükségünk van, azok a bukóterek, és Las Vegasban ez nem olyan egyszerű. Vannak azonban olyan utcai pályák az F1-ben, amelyeket használhatnánk. Számunkra a biztonság a legfontosabb. Mióta 1992-ben átvettük a bajnokság irányítását, ígéretet tettünk a versenyzőknek, hogy erre fogunk koncentrálni, és ebből nem is akarunk engedni.”

Ezpeleta kiemelte, hogy az Indonéz Nagydíj révén félig-meddig már van egy városi pályájuk: „Elméletben Mandalika városi, és mi versenyt rendezünk ott.” A Forma–1-ben a Liberty érkezésével egyébként jelentősen megnőtt az utcai viadalok száma, aminek egyébként sokan nem örülnek.

Az amerikaiak ugyanakkor szeretnék a lehető legközelebb vinni a show-t az emberekhez, és ebből a szempontból az ilyen futamok tökéletes lehetőséget kínálnak. Hogy a MotoGP-ben megvalósítható lenne-e valami hasonló, az egyelőre kérdéses, de persze tudjuk, hogy minden csak akarat kérdése.