A maranellói gárda technikai részlegében gőzerővel folyik a munka az SF-25 teljesítménybeli hiányosságainak kiküszöbölésén, amelynek részeként egy új fejlesztési irány körvonalazódik. Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke az Imolai Nagydíj előtti sajtótájékoztatón említette, hogy az istálló jelenleg elsősorban az autó mechanikai részére összpontosít.
"Az autó mechanikáján dolgozunk, nem szeretnék példákat mondani, mivel olyan fejlesztésekről van szó, amelyeket 2026-ra is átültethetünk, ezért koncentrálunk kifejezetten erre a területre" – nyilatkozta a szakember.
Az Il Corriere della Sera mai számában megjelent információk szerint, amelyeket Daniele Sparisce és Giuliano Duchessa jegyez, a dinamikus próbapadon már sikeresen teljesített az új hátsó felfüggesztés, jelenleg pedig szélcsatornás teszteknek vetik alá különböző aerodinamikai konfigurációkkal.
A szaklap beszámolója alapján a módosítások leginkább a rögzítési pontoknál mutatkoznak majd meg. A technikai újítás debütálása a július 6-i Brit Nagydíjra várható, amely után kéthetes szünet következik a spái verseny előtt.
A közelgő monacói versenyhétvégével kapcsolatban Charles Leclerc nem táplál túl nagy reményeket, mivel az SF-25 Imolában fél másodperccel bizonyult lassabbnak időmérőn, mint tavaly az SF-24.
A Miamiban tapasztalt nehézségek a lassú szekciókban különösen aggasztóak a hercegségi aszfaltcsík szempontjából, ahol olyan kifejezetten lassú kanyarokkal kell megbirkózniuk a pilótáknak, mint a Loews és a Rascasse, nem beszélve olyan szűk szakaszokról, mint a kikötői sikán.
Bár Leclerc és a Ferrari korábban rendre kiemelkedően teljesített Monacóban, az idei szereplés már-már a csodával érne fel. Az olasz napilap értesülései szerint az istálló a 2024-es hátsó szárnnyal áll majd rajthoz a hercegségben. Az imolaihoz hasonló teljesítmény, vagyis egy hatodik soros kvalifikációs eredmény végzetes lenne a Ferrari felzárkózási reményeire nézve egy olyan pályán, ahol gyakorlatilag lehetetlen az előzés.
Az idei versenyen a kötelező dupla boxkiállás több taktikai lehetőséget kínál, mint amit tavaly láthattunk Leclerc menetében. Akkor az egyetlen változót, a kerékcserét gyakorlatilag kiiktatta a Kevin Magnussen és Sergio Perez balesete miatt belengetett piros zászló, amely alatt minden versenyző kereket cserélt, így a futam során már nem volt szükség további kiállásra.