A Ford és a Red Bull Racing együttműködése az erőforrások terén 2026-ban kezdődik majd, azonban a holland pilóta máris feltűnt a kék ovális logót viselő márka reklámfilmjében. Verstappen, aki korábban számtalan alkalommal népszerűsítette a Honda utcai modelljeit, beleértve a Civic Type R-t is, most meglepően kritikus hangot ütött meg az elsőkerék-hajtású járművekkel kapcsolatban.
Az energia-italosok 2019-ben váltottak Honda-erőforrásokra, lezárva ezzel egy tizenkét éves partnerséget a Renault-val. Annak ellenére, hogy a japán gyártó hivatalosan kivonult a Forma-1-ből a 2021-es bajnoki cím megszerzését követően, a jelenlegi RB21 versenyautóban továbbra is a Honda által fejlesztett 1,6 literes V6-os motor dolgozik.
A négyszeres világbajnok egy Chris Harris, neves autós szakújságíró és korábbi Top Gear műsorvezető által vezetett RS200-asban utazva, majd a Mustang GTD volánja mögött fejtette ki véleményét az elsőkerék-hajtású járművekről. „Szerintem ezek rendkívül unalmasak, számomra olyan, mintha anti-vezetés lenne. Kipróbáltam már szimulátorban is – a legrosszabb dolog, amit valaha tapasztaltam," nyilatkozta a holland versenyző.
A Formula-1 bajnoka természetesen nem felejthette el, hogy néhány évvel ezelőtt még a Civic Type R-t népszerűsítette, amely továbbra is a leggyorsabb elsőkerék-hajtású sorozatgyártású autó a Nürburgringen, és általában az egyik legjobb, ha nem a legjobb elsőkerék-hajtású járműnek tartják. Ennek ellenére érthető, miért részesíti előnyben Verstappen a hátsókerék-hajtású autókat.
Nem csupán azért, mert a Mustang GTD V8-as erejét a hátsó kerekekre küldi, hanem mert a reklámszerződések prioritást élveznek. Hasonló volt a helyzet, amikor a holland egyszer az elektromos, hátsókerék-hajtású Honda e reklámjában szerepelt, dicsérve azt mint „vezetési élményt nyújtó" és „nagyszerű városi autót". Ezt nem szabad negatívan értelmezni – egyszerűen a munkájának része volt, hogy pozitívan nyilatkozzon a Civic Type R-ről és más Honda modellekről.
Még ha a Type R vagy egy Golf GTI rajongói csak a fejüket csóválják is a holland megjegyzésein, végső soron ez személyes preferencia kérdése. Így egyelőre a vasvillákat a fészerben lehet hagyni.
A Fordnak szintén hosszú története van a nagy teljesítményű elsőkerék-hajtású autókkal. A pompás Fiesta ST már a múlté, és a Focus ST is a kivezetés útján van – de ha ezek az autók még léteztek volna, talán láthattuk volna Verstappent vigyorogva száguldani a kanyarokban egy reklámban, amely a Ford kompakt sportautóját népszerűsíti.
