A világbajnoki állás alapján a McLaren kettőse tekinthető favoritnak, ugyanakkor Verstappen erős hajrát mutat. Piastri hat futammal a vége előtt 22 ponttal vezet Norris előtt, míg Verstappen hátránya 63 pont.
A hajrá mottója egyértelmű: a célba érés prioritás, hiszen nem gyakori a kiesés a világbajnoki top 3-nál: Norris Zandvoortban technikai hiba miatt esett ki, Piastri saját hibájából tette falba a kocsit Bakuban, Verstappent pedig Antonelli ütötte ki Ausztriában.
A motorkomponensek helyzete kiélezett. Az ICE, a turbófeltöltő, az MGU-H és az MGU-K egységekből versenyzőnként legfeljebb négy használható, és ezt a keretet Verstappen, Piastri és Norris már elérte - az egyetlen mozgástér a kipufogórendszer maradt.
Kérdés, hogy kibírják-e a hajrát plusz csere nélkül, mert „első” túllépés esetén az adott hétvégén tíz rajthelyes büntetés következik.
A szezont két akkumulátorra és két vezérlő elektronikára korlátozó szabály ugyancsak szigorú, miközben a kipufogóból legfeljebb nyolc áll rendelkezésre.
Verstappen eddig hetet vetett be, a McLaren és a Mercedes pilótái hármat-hármat, ami némi mozgásteret hagy nekik. Laurent Mekies szerint a csapat bízik abban, hogy elkerülhető a csere, de egy apró műszaki zökkenő is keresztülhúzhatja a számításokat.
A négy élcsapat közül Cunoda Júki, Lewis Hamilton és Kimi Antonelli már túllépte a limitet, így a következő további elemenként öt rajthelyes büntetés jár. Cunoda ezt az imolai időmérős bukása után megtapasztalta, hiszen a látványos borulás több egység elvesztésével járt, és kényszerű cseréket eredményezett.
