A Red Bull holland versenyzője a közelmúltban teljesítette azokat a követelményeket, amelyek szükségesek a Nürburgring legendás Nordschleife vonalvezetésén való versenyzéshez. Most kiderült, pontosan mennyit kellett fizetnie a megszerzett engedélyért.
Verstappen a múlt hétvégén azzal a határozott céllal érkezett a híres német versenypályára, hogy megszerezze a DMSB engedélyt, amely lehetővé teszi számára a leggyorsabb kategóriában való versenyzést. Erre elsősorban azért van szüksége, mert 2026-ban szeretne részt venni a nürburgringi 24 órás versenyen.
Hiába a négy Forma–1-es világbajnoki cím, a holland pilótának ugyanúgy végig kellett járnia a szamárlétrát, mint bárki másnak. Az engedély megszerzéséhez először egy írásbeli vizsgát kellett teljesítenie, majd következett a gyakorlati rész, amely során nyolc kört teljesített oktató felügyelete mellett, majd újabb nyolcat egyedül.
A folyamat részeként Verstappen egy teljesítményében korlázotott GT4-es kategóriájú versenyautóval is pályára gurult. A Lionspeed GP által nevezett, verstappen.com festésű Porsche 718 Cayman GT4 CS volánja mögött mind az időmérő edzésen, mind a futamon részt vett.
És akkor a költségek
A teljes licencszerzési folyamat 1790 euróba került a holland pilótának, emellett évente 102 eurós díjat kell fizetnie az engedély fenntartásáért, ám legalább ennyire fontos, hogy az érvényesség megőrzéséhez kétévente legalább egy versenyen el kell indulnia a Nordschleifén.
Érdekes összehasonlítás, hogy míg a Nordschleife-licenc közel 1800 eurós költsége jelentősnek tűnhet, ez eltörpül Verstappen idei Forma–1-es szuperlicencének díja mellett. A 2024-es világbajnoki címe után ugyanis több mint egymillió eurót, egészen pontosan 1 022 234 eurót kellett fizetnie a 2025-ös F1-es versenyzői engedélyért. Az összeg a tavalyi pontjai (437) alapján került kiszámításra.
