Azok után, hogy az időmérő edzés rosszul sikerült számára, a fiatal olasz nagyszerű futamot rakott össze, hiszen a célban negyedikként intették le. A rajtnál történt apró bemozdulása miatt azonban kapott egy öt másodperces büntetést, így végül ötödikként rangsorolták.
A csattanó ugyanakkor néhány órával a futam után jött meg, hiszen kiderült, hogy mindkét McLarent kizárták, így Antonelli két helyet előrelépve végül harmadik lett, megszerezve ezzel pályafutása harmadik F1-es dobogóját Kanada és Brazília után. Az egészben pedig az volt talán a leglenyűgözőbb, hogy elképesztően hosszú etapot teljesített a kemény keveréken, de a hajrában így is maga mögött tudta tartani Oscar Piastrit és Charles Lecler-t.
Emellett a teljesítmény mellett természetesen főnöke, Wolff sem mehetett el szó nélkül. „Még csak 19 éves, és mindig mondtuk, hogy az első szezonban lehetnek nehézségek. Olykor ezt láttuk is nála. Bekerült egy élcsapatba, sok pályát nem ismert, a nyomás pedig rajta van. Én azonban erre számítottam a fejlődési görbét tekintve. A következő év teljesen más lesz.”
„Az autók mindenki számára újak lesznek, nem csak neki. Már volt az összes helyszínen, beutazta a világot, és megtapasztalta a nyomást, amely a versenyzői léttel jár. Egy évvel idősebb és érettebb lesz, szóval egyelőre minden a tervek szerint halad.”
Antonelli csalódott volt a Q1-es kiesése miatt, mert nem tudta a legtöbbet kihozni az extrém esőgumikból, amelyekkel eddig egyébként alig ment, hiszen nagyon ritkán van rájuk szükség. A rossz rajtpozíciója azonban lágy gumis rajtot eredményezett, a Mercedes pedig kihasználta a korai VSC-fázist, hogy kihívja őt a kemény keverékért. Onnantól kezdve képes volt elmenni a célig és felülkerekedni a szemcsésedésen, a végén pedig még gyorsult is a tempója.
Wolff elmondta, hogy alapvetően nem egy kiállást terveztek Antonellivel, akinek ráadásul még ott volt a büntetése is. „Nem hiszem, hogy azt gondoltuk, reális az egy kiállás, de aztán csak egyre gyorsabb és gyorsabb lett, letisztította a szemcsésedést, és nagyon megérdemelte ezt az eredményt még a büntetéssel együtt is.”
„A kuplungot tekintve semmit sem láttunk az adatokon, semmi sem mutatta, hogy szabálytalan lett volna a rajtja. Az FIA-nak azonban ott vannak a szenzorai, szóval majd kiderül, ők mit mondanak. Én ugyan láttam, hogy megmozdul az autója, de az biztosan nem a kuplung vagy a fék felengedése miatt volt.”
Az osztrák végül ismét kiemelte, amiről már többször is beszélt: egyáltalán nem bánták meg, hogy ennyire korán lehetőséget adtak Antonellinek. „Mindig mondtuk, hogy lesznek emelkedők és lejtők, briliáns pillanatok, valamint olyanok is, ahol a hajadat tépkeded. Ez tehát még nem a fejlődés vége. Még mindig nagyon-nagyon korai szakaszban jár csupán, és remélem, jövőre többet fogunk látni Kimitől, több erős teljesítményt.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)