A holland versenypálya vezetősége bizakodóan tekint a 2026 utáni időszakra, amikor már nem rendeznek ott Forma-1-es nagydíjat.

A Forma-1-es Holland Nagydíj 2026 után eltűnik a versenynaptárból, ám a zandvoorti pályavezetés már aktívan keresi a királykategória utáni új lehetőségeket. A legendás pálya vezetősége ugyanakkor a négy legfontosabb versenyhétvégéjük egyikének elvesztése ellenére sem aggódik különösebben a jövőt illetően.

Erik Weijers, a holland versenypálya sportigazgatója a Motorsport.comnak adott átfogó nyilatkozatában részletesen beszélt a jövőbeli tervekről. A dunaparti aszfaltcsík 2021-ben, 36 év kihagyás után tért vissza a Forma-1-es versenynaptárba, ahol Max Verstappen 2021-ben és 2022-ben is diadalmaskodott hazai közönsége előtt. A négyszeres világbajnok holland pilóta győzelmi sorozatát végül tavaly augusztusban Lando Norris szakította meg egy rendkívül izgalmas, az időjárás szeszélyessége miatt kiszámíthatatlan futamon.

Tudatos döntés a búcsú mellett

A pályavezetés tudatosan döntött a szerződés 2026-os lezárása mellett, megelőzve azt a pillanatot, amikor esetleg maga a Forma-1 döntene a búcsú mellett. A holland verseny jelenleg az egyike annak a mindössze két futamnak, amely nem részesül állami támogatásban, miközben a növekvő nemzetközi versenyben egyre magasabbak a rendezési költségek.

A másik három kiemelt versenyhétvége, a DTM, a GT World Challenge Europe Sprint Cup és a Historic Grand Prix továbbra is stabil alapot jelent a pálya működéséhez. "A Historic Grand Prix rendkívül meghatározó esemény Zandvoort számára, különösen egy olyan pálya esetében, amely immár 77 éves múltra tekint vissza. A DTM és a GT World Challenge pedig vitathatatlanul Európa vezető bajnokságai közé tartoznak" - nyilatkozta Weijers.

Új távlatok és lehetőségek

A sportigazgató megosztotta, már több elképzelés is körvonalazódik a Forma-1 utáni időszakra. "Az amerikai versenyszériák bevonzása, például a NASCAR esetében, a jelentős szállítási költségek miatt összetettebb feladat, mint elsőre gondolnánk. Egy ilyen projekt megvalósításához mindenképpen más pályákkal való együttműködésre lenne szükség" - mondta.

A hosszútávú versenyzés területén is látnak lehetőségeket, hiszen 2014 és 2016 között már rendeztek 24 órás versenyeket a holland aszfaltcsíkon. "Természetesen egy 12 órás verseny megszervezése komoly kihívást jelentene a közönség szempontjából" - tette hozzá Weijers.

A pályavezetés pénzügyi szempontból nyugodtan tekint a jövőbe. "Ez egy olyan létesítmény, amely pénzügyileg stabil lábakon áll, és még hosszú évekig képes lesz színvonalas motorsport események megrendezésére. Ezt már bizonyítottuk a Holland Nagydíj visszatérését megelőző 36 évben is" - hangsúlyozta a sportigazgató, aki példaként említette a Nürburgringet és a Paul Ricard pályát, ahol a Forma-1 távozása után is színvonalas versenyek zajlanak.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL