Az indiai versenyző a sportszabályzat 10.2-es cikkelyét sértette meg a barcelonai tesztelés során, a melbourne-i versenybírók jelentése megerősítette, hogy nem adtak büntetőpontokat Maini szuperlicenszéhez a kihágásért.
„A csapat érzékelőket telepített egy szabványos alkatrész módosításával, és adatokat gyűjtött a külső légáramlatról a 11-es autón (Maini csapattársa, Jak Crawford)" – magyarázta a jelentés.
A dokumentum hozzátette: „A versenybírók számára lehetetlen megállapítani, hogy mennyi adatot gyűjtöttek és azokat hogyan használták fel, ez a szabálysértés olyan adatokhoz juttathatta a csapatot, amelyeket felhasználhattak versenyelőny szerzésére, amely túlmutat egyetlen versenyen, sőt akár az egész szezonra, vagy akár az adott karosszéria teljes élettartamára is kiterjed."
Maini nem az egyetlen pilóta, aki súlyos büntetést kapott a melbourne-i futamokra, Alex Dunne, Sami Meguetounif, Amaury Cordeel, Max Esterson és a DAMS Lucas Oil-os csapattársa Crawford szintén 10 rajthelyes büntetést kapott.
Ez nem ideális kezdet Maini számára, aki az F2-es bajnoki címért akar küzdeni egy vegyes második év után, amelyben öt dobogós helyezést és első győzelmét szerezte, de a szezon végén 10 futamon keresztül nem szerzett pontot.
Maini kedden az Alpine teszt- és tartalékpilótájának szerződött: „Rendkívül örülök, hogy az Alpine F1 Team teszt- és tartalékpilótája lehetek ebben a szezonban, mióta tavaly csatlakoztam az Alpine Akadémiához, hihetetlen fogadtatásban részesültem az egész Alpine családnál."