A 25 éves Colton Herta vasárnap először vezetett Forma–2-es technikát Monzában, miközben európai átállását építi: 2026-ban a Hitech Grand Prix színeiben tervez teljes szezont, miközben a frissen alakuló Cadillac F1 teszt- és fejlesztőpilótája lesz.
A lépés célja, hogy az FIA lépcsőrendszerében tapasztalatot és szuperlicenc-pontokat gyűjtsön - a Cadillac F1 vezérigazgatója, Dan Towriss ugyanakkor jelezte, 2027-re nincs garantált versenyülés.
A gyakorlást a svájci Katayama szervezte korábbi F2-es Dallarakkal, négy 45 perces etapra bontva; a részvétel autóként 2350 euró (átszámítva: 911 ezer forint) volt a szervező tájékoztatása szerint. A pályán dolgozó Filippo Perotti megerősítette, hogy Herta a 32-es MM International Motorsport gépével körözött a nedves aszfalton, és fotókat is közzétett.
A körülmények ellenére Herta megfutotta a legjobb időt, négy tizedmásodperccel megelőzve a második leggyorsabbat. Herta várhatóan hétfőn is folytatja a vezetést a program második napján. A mezőnyben szerepelt az ausztrál Christian Mansell is, aki a Trident autóját próbálta ki.
A Katayama honlapja szerint november 11–12-én a Red Bull Ringen újabb kétnapos F2-teszt jön, majd legközelebb 2026 februárjában, Barcelonában nyílik ismét hasonló alkalom, így Herta számára is adott a lehetőség a spielbergi részvételre.
