Miután a pénteki időmérő edzésen legnagyobb riválisai, Jak Crawford és Richard Verschoor újra betliztek, a bajnoki éllovas Leo Fornarolinak hatalmas esélye volt a monzai sprintversenyen arra, hogy növelje előnyét.
Már az sokat segített neki, hogy a fordított rajtrácson a harmadik helyet foglalhatta el, csak a Ferrari fiatalja, Dino Beganovic, valamint Sami Meguetounif indultak előle, mögüle pedig Durksen, Lindblad és Dunne.
A 21 körös futam rajtja nagyobb incidensek nélkül zajlott le, Beganovic keményen védekezve megtartotta az első helyet, Fornaroli pedig a Curva Grandéból kifelé megelőzte Meguetounifot a Roggia sikán féktávján.
Hátrébb Durksen volt a rajt vesztese, miután mind Lindblad, mind Oliver Goethe el tudtak menni mellette az első kanyarokban, Stanek is meglepte őt, de a második kör elején vissza tudta szerezni tőle a hatodik helyet.
Nem sokáig kellett várni az első megszakításra, a Curva Grandéban az Alpine fiatalja, Kush Maini kívülről próbálta megelőzni Dunne-t, aki nem hagyott neki sok helyet és az indiai versenyző a fűre is hajtott, így az autója nagy sebességnél megpördült és a kavicságyba csúszott, ott meg is állt, bejött a biztonsági autó.
A futam az ötödik kör elején indult újra és hiába igyekezett Beganovic minél kevesebb szélárnyékot adni Fornarolinak, a hazai versenyző a célegyenesben sokkal gyorsabb volt. Elmérte azonban a féktávot és le kellett vágnia a kanyart, így nem tudta átvenni a vezetést. Mögötte azonban Lindblad megelőzte Meguetounifot.
Miközben a versenyfelügyelők feljegyezték maguknak Dunne-t, amiért lekényszerítette a pályáról Mainit, az ír versenyző a hetedik helyre jött fel Stanek kifékezésével. Goethe volt a következő, aki elment Meguetounif mellett, aki folyamatosan veszítette a helyeket.
A nyolcadik körben aztán Fornaroli, a kilencedikben pedig Lindblad is elhúzott a célegyenesben Beganovic mellett a DRS segítségével, de ők hárman ezután is közel maradtak egymáshoz.
Ugyanekkor Dunne megpróbálkozott Meguetounif ellen az első kanyarban egy előzéssel, a francia azonban a sikán első részét levágta és visszatérve oldalról eltalálta Dunne-t, így mindketten a mezőny végére csúsztak vissza, Meguetounif a kör végén ki is állt.
Miközben az első négyeshez csatlakozott Goethe, Durksent viszont már lehagyták két másodpercre, a hetedik helyen feltűnt az egész masszívan felzárkózó Richard Verschoor, aki nem akarta annyiban hagyni a bajnoki küzdelmet.
A holland újabb pozíciót nyert a 14. körben, amikor Goethe az első kanyarban próbálkozott Beganovic ellen és túl mélyet fékezett, így a fűre került, ahol megpördült és a 16. helyig csúszott. Hátrébb Pepe Martí Gabriele Minivel csatázva pördült meg, ő a 10. helyre jött vissza.
A következő körökben Lindblad elkezdte komolyabban támadni Fornarolit, a 18. körben viszont VSC-t rendeltek el, mivel Max Esterson autója megállt. Az újraindításnál, egy körrel később, Verschoor meglepte Staneket a Roggiában, így már az ötödik helyen találta magát.
A döntő pillanat az utolsó előtti körben érkezett el, amikor Lindblad hibázott az Ascari kijáratában és elvesztette a DRS-t Fornaroli mögött, így változatlan sorrendben érkeztek célba. A harmadik Beganovic lett, de öt másodpercet kapott, amiért túl sokkal növelte Durksenhez képest az előnyét a VSC alatt, így a paraguayi örökölte meg a dobogós helyet.
Beganovic végül a hatodik helyig csúszott vissza Verschoor és Stanek mögött, még Mini és Browning szereztek pontot a hetedik-nyolcadik helyen. A bajnokságban így Fornaroli tíz pontot szerzett és 24 pontra növelte előnyét a második helyet átvevő Verschoor előtt a holnap 09:45-kor kezdődő teljes távú futamot megelőzően.