Fermin Aldeguer Jorge Martin 2021-es sikere óta az első újonc, aki MotoGP futamgyőzelmet ünnepelhetett. A 20 éves és 183 napos spanyol Marc Marquez után a második legfiatalabb versenyző, aki ezt a bravúrt végre tudta hajtani a MotoGP-világbajnokság történetében, megelőzve a legendás Freddie Spencert.
A győzelemmel a Ducati is újabb mérföldkőhöz érkezett: sorozatban 84. dobogós helyezésével megdöntötte a Honda 1993 és 1999 között felállított 83 futamos rekordját.
"Különleges pillanat ez számomra, a csapatom, a Gresini és a Ducati számára is" – lelkendezett Aldeguer. "Újoncként fantasztikus munkát végzünk, és ezt már a hétvége előtt is éreztük. Korábban is éreztem már ezt a potenciált, de tudtuk, hogy a pénteki napokon és az időmérőkön kell még javulnunk."
A mandalikai versenyen Aldeguer messze a leggyorsabb Ducati-pilóta volt, míg márkatársai komoly nehézségekkel küzdöttek. Csapattársa, Alex Marquez az üldözőbolyban csatázva végül a harmadik helyet szerezte meg.
"Az új hátsó gumi definitív segített" – magyarázta sikerének titkát, utalva a Michelin által erre a futamra hozott megerősített keverékre. "Láttuk, hogy a többi versenyző, különösen a Ducati-sok, jobban feszegették a határokat. A Moto2-ben és Ausztriában is nagyon gyors voltam, amikor keményebb volt a gumi. Jól tudom kontrollálni a gázt, és megfelelő ritmusban vezetek – semmi extra, egyszerűen csak fekszik nekem ez a stílus."
Aldeguer már a szombati sprinten is közel járt a győzelemhez, ott csak az utolsó körben előzte meg Marco Bezzecchi. A főfutamon viszont csak a verseny elején kellett csatáznia a riválisokkal.
"Jól rajtoltam, bár az első kanyarban kicsit korán fékeztem. A fronteszközt csak a második kanyarban oldottam ki, de ez rendben volt így. Nem akartam túl korán nagy hibát véteni" – idézte fel a kezdeti pillanatokat. "Ugyanott előztem meg Marinit, ahol a sprintben Bezzecchit próbáltam az utolsó körben. Ez is mutatja a fejlődésemet, egyre jobban értem ezt a kategóriát."
A hetedik körtől kezdve Aldeguer az élen haladt, és folyamatosan növelte előnyét, ami végül kilenc másodpercre duzzadt. "Nem követtem el nagy hibákat, leszámítva néhány alkalmat az első kanyarban, ahol maximum 0,3 másodpercet vesztettem" – részletezte.
"Amikor megláttam a boxfalon, hogy még húsz kör van hátra, sok minden megfordult a fejemben. De próbáltam maximálisan koncentrálni és a saját tempómban menni. Körről körre növeltem az előnyt, és ez motivált, hogy tovább nyomjam. Amikor hét körrel a vége előtt már kilenc másodperc volt az előnyöm, kezdtem elkalandozni, de sikerült higgadtnak maradnom. Azt hiszem, ez egy rutinos MotoGP-pilótához méltó verseny volt, nem egy újoncé. Büszkék lehetünk erre."