Francesco Bagnaia őszintén bevallotta, hogy a 2025-ös MotoGP szezon egyes periódusaiban olyan mélyponton volt, hogy „rá sem ismert önmagára". A háromszoros világbajnok idén pályafutása legnehezebb szakaszát élte át, miközben csapattársa, Marc Márquez ugyanazzal a géppel rendszeresen dobogóra állhatott a garázs túloldalán.
A helyzet a nyári szünet után még nehezebbé vált: Barcelonában csak a 21. rajtkockát sikerült kiharcolnia, a San Marino Nagydíjon pedig pont nélkül zárta a hétvégét. Gigi Dall'Igna, a Ducati vezérigazgatója ekkor már nyíltan kifejezte türelmetlenségét a versenyző teljesítményével kapcsolatban.
„Bevallom, hogy ebben a szezonban rengeteg kérdést tettem fel magamnak" – fogalmazott Bagnaia. „Volt egy pillanat, amikor rá sem ismertem önmagamra. A 21. helyről rajtolni és rossz futamokat teljesíteni – egyszerűen fel sem tudtam fogni."
„Olyan erős csapattársam volt, és ha te gyenge vagy, az nagyon megviseli az embert. Ezt csak idén tanultam meg. Bár nem mindig ő volt a leggyorsabb, gyakran ő nyert, és csak a bajnokok képesek erre" – tette hozzá.
A misanói teszten jött el a fordulópont, ahol Casey Stoner személyesen segített neki a garázsban, és a Ducati több GP24-es komponenst szerelt be a motorjába. Ezután pole pozícióból indulba dupla diadalt aratott a Japán Nagydíjon, egyértelművé téve: visszatért a mezőny elejére.
A futam második felében aggódó arcokat lehetett látni a Ducati garázsban, amikor Bagnaia motorjából folyamatosan füst szállt fel. „Fogalmam sincs, mi történt, talán ugyanaz, ami Diggiával két éve Valenciában" – magyarázta később.
„Semmit sem vettem észre, csak az utolsó három-négy körben éreztem, mintha kevés lenne az erő, de ha emiatt büntetést kapok ma, az lett volna életem legfrusztálóbb pillanata. Tökéletes hétvégénk volt. Örülök, de másfelől dühös vagyok [hogy ilyen későn jött a áttörés]."
A verseny végére négy másodperces fölénnyel győzött Márquez előtt, biztosítva ezzel a Ducati 1-2-es sikerét.
„Fantasztikus érzés volt újra megcsinálni [a duplát]. Tavaly Barcelona óta nem sikerült. Remekül rajtoltam és végig irányítottam a versenyt, ahogy szeretem. Támadni akartam és egyszerűen jól érezni magam a motoron. Ez tavaly óta nem fordult elő, és a misanói tesztig nem is jött össze" – zárta gondolatait.