hero image
dppi
5 ó

Márquez fejlesztési tempója lenyűgözi a Ducatit - Pedrosa elismerően nyilatkozott a nyolcszoros világbajnokról

A nyolcszoros világbajnok kivételes alkalmazkodóképességével nyűgözi le a szakembereket, miközben már 51 ponttal vezet csapattársa előtt.

A Ducati MotoGP-csapatánál egyre inkább kirajzolódik Marc Márquez meghatározó szerepe a következő évi konstrukció fejlesztésében, miután a spanyol versenyző rendkívüli alkalmazkodóképességről tett tanúbizonyságot az olasz gyártónál. A korábbi csapattárs, Dani Pedrosa szakértői szemmel értékelte a helyzetet, amikor a DAZN Spain stúdiójában elemzőként nyilatkozott a témában.

"Marc olyan szintű tehetséggel rendelkezik, hogy két különböző felfüggesztéssel is képes ugyanazt az időt autózni" - fogalmazott Pedrosa, aki hosszú éveken át közelről figyelhette a spanyol versenyző munkáját a Honda HRC csapatánál. A szakember meglátása szerint Márquez természetes könnyedséggel alkalmazkodik a motorkerékpár különböző beállításaihoz és az új alkatrészekhez.

Francesco Bagnaia számára ugyanakkor jelentős kihívást jelent az átállás az új fejlesztésekre. A Le Mans-i hétvégét pályafutása három legrosszabb versenye közé sorolta az olasz pilóta. "Képes vagyok rekordkört futni vagy akár négy másodperccel az átlag felett teljesíteni, de a motor által nyújtott érzések változatlanok maradnak" - nyilatkozta Bagnaia, aki jelenleg 51 pontos hátrányban van csapattársával, Márquezzel szemben.

A Le Mans-i futamot követően Márquez részletesen beszélt az új váz használatáról. "Ahogy tegnap is említettem, az érzés nem jelentősen különbözik, valójában nagyon hasonló a régihez képest. Jerezben nagyobb különbséget éreztem, itt viszont nem. A Ducati szerint ha ebbe az irányba haladunk, több lehetőségük lesz a jövőbeni fejlesztésekre, ezért próbálom használni" - mondta a spanyol versenyző.

A fejlesztési folyamat részeként Bagnaia a jerezi tesztek után kezdte használni azokat a 2025-ös alkatrészeket, amelyeket Márquez már a szezon kezdete óta alkalmaz. Ezek közé tartozik egy újfajta hátsó magasságállító rendszer, amelynek használata 2027-től már nem lesz engedélyezett. Az olasz pilóta ugyanakkor óvatosabban közelíti meg az új elemek beépítését, mivel nem szeretne túl sok ismeretlen tényezőt bevezetni a versenyzési egyenletébe.

Márquez teljesítménye különösen figyelemreméltó annak fényében, hogy érkezésekor nem a GP24-es modellt kapta meg, hanem a GP23-ast. Az új váz tesztelésével kapcsolatban megjegyezte, hogy Silverstone-ban további értékelésekre kerülhet sor, de először a Le Mans-i hosszú versenyen kell teljesíteniük. "Néha változnak a dolgok, amikor öt kör helyett egy teljes versenytávot kell teljesíteni. A lényeg azonban, hogy nem veszítettük el a jó alapot, amit felépítettünk" - osztotta meg tapasztalatait.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL