Hegedűs László|2025. 12. 03. 09:58
A Honda kérésére Aleix Espargaro nem indul több profi kerékpárversenyen.

Miután Aleix Espargaro 2024 végén visszavonult a MotoGP teljes szezonos versenyzésétől, és csatlakozott a Honda tesztcsapatához, úgy tervezte, hogy több időt szentelhet másik nagy szenvedélyének, a kerékpározásnak. A spanyol versenyző csatlakozott a Lidl–Trek profi országúti kerékpáros csapathoz, és a 2025-ös nyárra már komoly tervei voltak.

Első nagyobb megmérettetése a júliusi Osztrák Körverseny lett volna, ám a valóság hamar közbeszólt. Több bukás után Espargaro kénytelen volt feladni a viadalt a harmadik szakaszon. Augusztus elején még rajthoz állt egy egynapos spanyol versenyen, azóta viszont kizárólag edzéseken ült nyeregbe, hivatalos viadalokon nem indult. Ennek pedig nagyon is konkrét oka van.

Eredetileg úgy volt, hogy augusztus végén, a Magyar Nagydíjon beugrik Somkiat Chantra helyére az LCR színeiben. Ám alig néhány nappal a hétvége előtt edzés közben bukott a kerékpárjával, és bár elutazott Magyarországra, az orvosi vizsgálatok után világossá vált, hogy nem versenyezhet – három csigolyája is eltört.

„Ott volt a fordulópont” – idézte fel a történteket Espargaro. „Teljesen kimerülten érkeztem, három törött csigolyával. Alberto leült velem beszélni, és elmondta, hogy érti, mennyire fontos számomra a kerékpározás, de ez itt a Honda, és jobban kell koncentrálnom. Teljesen igaza volt. Valószínűleg én hibáztam, nem tudtam megfelelően belőni a szerepemet tesztpilótaként. Minden új volt számomra, azt hittem, menni fog a kettő együtt, de nem így van.”

A spanyol motoros hozzátette, hogy az elmúlt két hónapban szinte alig tudott rendesen kerékpározni, mivel szinte végig Malajziában tartózkodott, ahol sorra végezte a teszteket a Hondával. Bár a Lidl–Trek csapatánál továbbra is tag marad, jövőre már nem indul versenyeken.

„Csak edzeni fogok velük, a hangsúly viszont egyértelműen a Hondán lesz” – szögezte le. Mint mondta, a tél és a 2026-os év kulcsfontosságú lesz, hiszen a Honda több irányban is fejlesztéseket végez, és ezekben komoly szerepet szánnak neki.

„Alberto és a japán csapat is azt kérte tőlem, hogy párhuzamosan dolgozzak a 2026-os motoron, illetve a 2027-es gépen, amely már Pirelli abroncsokon fut majd” – magyarázta Espargaro. – „Ezért sokkal intenzívebben kell majd a tesztpilótai munkámra koncentrálnom.”

A 2025-ös év első felében még nem alakult zökkenőmentesen az együttműködés, hiszen a csapat és Espargaro is másként képzelte el a naptárt.

„Be kell vallanom, az idény első felében sokkal inkább a kerékpározásra fókuszáltam, és amit a Hondával egyeztettünk, az nem volt ideális. Az év első három, négy, öt hónapjában mindössze egyetlen MotoGP-tesztet teljesítettem, így eléggé kiestem a ritmusból.”

A fordulat a nyári szünet előtt jött el, amikor egyre több teszten vett részt, és szorosabb kapcsolatba került a Honda technikai vezetőjével, Romano Albesianóval. Emellett két versenyhétvégén is ott volt, hogy figyelje Joan Mir és Luca Marini munkáját, és jobban megismerje, hogyan működik a HRC a bokszban.

„Az elmúlt három hónap nagyon különleges volt számomra. Élveztem, érzelmileg is sokat adott. Egyre jobban bevonódtam a gyári csapat munkájába, és nagyon kedves embereket ismertem meg. Imádok ennek a csapatnak a tagja lenni. A munkám is fantasztikus, hiszen egyszerre motorozhatok és segíthetem őket a bokszból is.”

Élő közvetítés