Motorsport.hu|2025. 11. 04. 16:11
A Yamaha új vezetése hosszabbítana Fabio Quartararóval, de a feltételek és a hangnem látványosan megváltozott - írja elemzésében a Motorsport.

A Yamaha új vezetése továbbra is hosszabbítana Fabio Quartararóval, de a francia követeléseire már nem reagál úgy, mint korábban - a pilótapiac a 2025-ös idény lezárultával gyorsulhat fel.

A 2027-es MotoGP-rajtrácsot meghatározó mozgások várhatóan a szezon végén indulnak be, és jövő tavaszra nagyrészt el is dőlnek. Quartararónak pályafutása egyik legfontosabb döntését kell meghoznia: 28 évesen, a versenyzői csúcsidőszakában választania kell, hol folytatja. Utolsó győzelme a 2022-es Német Nagydíjra datálódik, miközben a Yamaha adta meg számára a MotoGP-s debütálást 2019-ben, és az M1-gyel lett világbajnok 2021-ben.

„Azt akarom, hogy minden teszten a legjobb háromban tudjak végezni” – mondta, utalva arra, hogy a Yamaha prototípusa – beleértve a sokat emlegetett V4-es projektet – ettől még elmarad. Ausztráliában a Motorsportnak így fogalmazott:

„Amit a Yamaha évek óta nem tudott megtenni, azt remélem, hónapok alatt sikerül. Mert nincs több időm, ez egyértelmű. Nem is annyira a piaci mozgás érdekel, inkább belül gondolkodom azon, mit akarok igazán, és mire lennék hajlandó.” Hónapok óta figyelmeztet: a piac egyre korábban indul, nem alhat el.

A jelek közé tartozik a csapatruházat mellőzése is, amit a gyártónál rossz néven vesznek. Paolo Pavesio – Lin Jarvist váltva – pragmatikusabb irányt képvisel; marketinges háttérrel és WorldSBK-kapcsolódással a közép- és hosszú távú projektet helyezi előtérbe, célja pedig legalább 2028 végéig szerződést hosszabbítani.

Quartararo viszont jelezte: „Nem sokat beszélek Paolóval. Számomra azok az emberek fontosak, akik a garázsban vannak” – mondta a Motorsportnak.

A Yamaha növeli MotoGP-befektetéseit, és úgy látja, a legnagyobb hatású nagykövetének bírálatai visszaüthetnek a műhelyben dolgozókra. Két héten belül döntő teszt jön a V4-es M1-gyel.

Augusto Fernandez erről a Motorsportnak nyugodtan nyilatkozott: „Őszintén nem látom, hogy a főnökök idegesek lennének. Senki sem tűnik úgy, mintha aggódóna. Ez a motor fejlődni fog – már a februári shakedownra is tervezünk javításokat.”