A Honda változatlan összeállítással folytatja a következő MotoGP-szezonban, miután Luca Marini aláírta egyéves szerződéshosszabbítását.

Az olasz motoros a mostani szabályrendszer végéig, 2026 végéig biztosan a Honda színeiben versenyez. A gyári csapat mindkét versenyzőjét megtartja a jövő évre, ugyanis Joan Mir szerződése már eleve 2026-ig szólt.

Marini új megállapodását hétfőn, a barcelonai Katalán Nagydíj előtt jelentették be. „Nagyon boldog vagyok, hogy bejelenthetem ezt, és a Honda HRC-nél maradhatok" - mondta el a pilóta.

„Csak néhány apró részletet kellett még rendeznünk, a HRC vezetőségének és nekem már régóta egyezett az elképzelésünk a jövőről."

Az olasz versenyző teljes mértékben a Honda projektje mögött áll. „Teljesen elkötelezett vagyok ez iránt a projekt iránt és elszánt vagyok abban, hogy segítsek a Hondának visszatérni az élmezőnybe a MotoGP-világbajnokságban" - fogalmazott.

„Mióta 2024-ben csatlakoztam a csapathoz, folyamatosan javultunk és egyre jobban működünk együtt. Egy gyári csapattal, főleg egy olyan gyárral dolgozni, mint a Honda HRC, óriási motivációt ad egy versenyzőnek. Eddig jó szezont futottunk, és a fókusz továbbra is az, hogy az utolsó valenciai körig javuljunk."

A 28 éves Marini három VR46 Ducati-s év után 2024-ben igazolt a HRC-hez, ahol a hatszoros MotoGP-bajnok Marc Márquez helyét vette át. Bár az RC213V versenyképességi problémái miatt nehéz kiemelkedő eredményeket elérni, a Honda vezetése nagyra becsüli technikai szakértelmét.

Legjobb hondás eredményét a visszatérő Magyar Nagydíjon szerezte meg, ahol ötödik lett a frissen épült Balaton Park pályán. Marini jövőjét végleg megpecsételte, hogy a Honda nem tudta megszerezni a címvédő Jorge Martint az Apriliától.

Az Autosport információi szerint a japán márka továbbra is érdeklődik a spanyol iránt, ám legkorábban 2027-ben tudná leigazolni.

Luca Marini