A 2025-ös MotoGP-szezon novemberben zárult Valenciában, ahol Marc Márquez pályafutása hetedik királykategóriás világbajnoki címét ünnepelhette. A téli szünet és a februári sepangi tesztek közötti időszakban érdemes visszatekinteni az idény statisztikáira – köztük arra is, hogy kik voltak a leggyakrabban földön fekvő versenyzők.
A 2025-ös év rekordot döntött a versenyek számát tekintve, ugyanis a 22 nagydíj mellett 22 sprintfutamot is rendeztek, így összesen 44 versenyen vehettek részt a pilóták. Ez a sűrű menetrend érezhetően növelte a bukások számát, különösen az élmezőny tagjai körében.
A legtöbbször Johann Zarco találta magát a földön, aki az LCR Honda színeiben összesen közel harminc alkalommal esett el. Bár hazai pályán, Le Mans-ban esőben megszerezte pályafutása egyik legemlékezetesebb győzelmét, összességében második szezonja a Honda RC213V nyergében inkább a küszködésről szólt.
Az idény első felében Joan Mir „vezetett” a bukási statisztikában, hiszen a Thai és a Cseh Nagydíj között tizenötször esett el. A nyári szünet után azonban magára talált: Motegiben és Sepangban is dobogóra állhatott, miközben jelentősen csökkentette a bukásainak számát, így végül csak az ötödik helyen zárt ebben a rangsorban.
Jack Miller a második legtöbb bukást gyűjtötte össze a Pramac Yamahával, összesen 25 alkalommal csúszott el – beleértve azt a fájó esetet is, amikor hazai versenyén, Phillip Islanden a hatodik helyről esett ki.
A harmadik helyen holtverseny alakult ki: a Ducati két versenyzője, Alex Márquez és Franco Morbidelli egyaránt 23 bukással zárta az évet. Mindhárman többször estek, mint 2024-ben, de ez részben az idei sűrű versenynaptárnak is betudható.
Pedro Acosta 21 eséssel hatodik lett a listán, de ez még mindig előrelépés a tavalyi, újoncévéhez képest, amikor 28 alkalommal bukott. A KTM versenyzője tehát fejlődést mutatott, még ha a statisztika ezt elsőre nem is tükrözi egyértelműen.
Az Aprilia kulcsembere, Marco Bezzecchi 19-szer esett, eggyel többször, mint 2024-ben, amikor még a VR46 Ducatiját vezette. Csapattársa, Jorge Martin mindössze nyolcszor bukott, de ezek közül több is komoly következményekkel járt számára.
A Gresinihez frissen érkezett Fermin Aldeguer volt a legtöbbet bukó újonc 17 eséssel, de még így is hat alkalommal kevesebbszer került a sóderágyba, mint tapasztaltabb csapattársa, Alex Márquez.
A gyári Ducati csapatnál Marc Márquez 14 bukással zárta első évét, amelyet egy indonéziai baleset tört meg idő előtt – Bezzecchi okozta az ütközést, amelyben Márquez karja megsérült, így kénytelen volt kihagyni az idény utolsó négy futamát.
Csapattársa, Francesco Bagnaia 11 alkalommal esett el, ami nagyjából megfelel eddigi MotoGP-karrierje átlagának, még ha a 2025-ös szezonja az egyik legnehezebb is volt számára.
A mezőny két legstabilabb tagja Fabio di Giannantonio (VR46) és Luca Marini (Honda) voltak. Előbbi mindössze ötször, utóbbi pedig csupán háromszor bukott. Marini ráadásul az idény első felében egyetlen MotoGP-eseményen sem esett el – leszámítva a Suzuka 8 órás tesztjén szerzett sérülését –, ám a hibátlan sorozat a malajziai hétvégén ért véget, amikor összeütközött a KTM tesztpilótájával, Pol Espargaróval.
A gyártók statisztikáját a Ducati vezette 95 bukással, ami részben annak is köszönhető, hogy hat motorral képviseltették magukat. A Yamaha 66, a Honda 65, a KTM 61, míg az Aprilia 55 eséssel zárta az idényt.
| Versenyző | Motor | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 |
| Johann Zarco | Honda | 28 | 15 | 15 | 18 |
| Jack Miller | Yamaha | 25 | 20 | 21 | 14 |
| Franco Morbidelli | Ducati | 23 | 15 | 7 | 10 |
| Alex Marquez | Ducati | 23 | 21 | 21 | 21 |
| Joan Mir | Honda | 22 | 17 | 24 | 11 |
| Pedro Acosta | KTM | 21 | 28 | - | - |
| Marco Bezzecchi | Aprilia | 19 | 18 | 20 | 23 |
| Fermin Aldeguer | Ducati | 17 | - | - | - |
| Brad Binder | KTM | 17 | 19 | 15 | 9 |
| Ai Ogura | Aprilia | 16 | - | - | - |
| Enea Bastianini | KTM | 15 | 13 | 13 | 18 |
| Marc Márquez | Ducati | 14 | 24 | 29 | 18 |
| Fabio Quartararo | Yamaha | 13 | 9 | 9 | 7 |
| Raul Fernandez | Aprilia | 12 | 9 | 13 | 9 |
| Pecco Bagnaia | Ducati | 11 | 9 | 7 | 14 |
| Augusto Fernández | Yamaha | 10 | 19 | 23 | - |
| Alex Rins | Yamaha | 9 | 10 | 8 | 7 |
| Miguel Oliveira | Yamaha | 9 | 6 | 15 | 9 |
| Jorge Martin | Aprilia | 8 | 15 | 16 | 15 |
| Somkiat Chantra | Honda | 8 | - | - | - |
| Lorenzo Savadori | Aprilia | 7 | 6 | 2 | 3 |
| Fabio Di Giannantonio | Ducati | 5 | 13 | 13 | 12 |
| Maverick Viñales | KTM | 5 | 10 | 7 | 2 |
| Luca Marini | Honda | 3 | 4 | 16 | 7 |
| Pol Espargaró | KTM | 3 | 4 | 16 | 21 |
| Aleix Espargaró | Honda | 2 | 19 | 23 | 14 |
| Takaaki Nakagami | Honda | 2 | 7 | 12 | 12 |
| Nicholas Bulega | Ducati | 1 | - | - | - |
| Michael Pirro | Ducati | 1 | 1 | 3 | 2 |
