Abban az évben, amikor a Yamaha a Honda mögé visszaesve az utolsó helyen zárta a gyártók bajnokságát, Quartararónak sikerült öt pole pozíciót és három dobogós helyet szereznie a sprintek és a főfutamok alkalmával. A francia volt az egyetlen yamahás, aki folyamatosan ott volt az élmezőnyben, és több pontot gyűjtött, mint Alex Rins, Jack Miller és Miguel Oliveira, vagyis a többi Yamaha-pilóta együttvéve.
Emellett attól sem volt messze, hogy megszakítsa a 2022 óta tartó nyeretlenségi sorozatát, de a Brit Nagydíjon végül egy technikai hiba elvette tőle ezt a lehetőséget. Bár a saját teljesítményére nem igazán lehetett panasz, Quartararo messze nem volt elégedett a szezonjával, és frusztrálták az alatta lévő technika korlátai.
Amikor Valencia után arra kérték, hogy értékelje az idei szezonját, ő így felelt: „1-től 10-ig? 5-ös.” A TNT Sportsnak aztán hozzátette: „Nyilvánvalóan ez egy nehéz idény volt. Megmutattam magamnak, hogy gyors vagyok. Ez volt a legfontosabb dolog. Tudjuk, mennyire nehéz jó eredményeket elérni a motorunkkal. Ettől függetlenül semmi emlékezetes nem volt ebben a szezonban.”
A 2021-es bajnok kihangsúlyozta, hogy Valencia után szüksége van némi pihenésre és szünetre, mert mentálisan nagyon sokat vett ki belőle ez az év. „Nem azért harcolsz, amiért szeretnél. Én mindig 100 százalékot adok bele, de ez néha csak a negyedik, a hatodik vagy a tizedik helyre elég, míg máskor a földön kötök ki.”
„Ettől függetlenül nagy szükségem volt már arra, hogy véget érjen a szezon, mert szeretnék elszakadni egy kicsit, átgondolni sok mindent, és úgy hiszem, a téli szünet nagyszerű lesz.” Quartararo yamahás szerződése a 2026-os idény végéig szól, és a hosszabbítás nagyban függ majd attól, hogy a japánok új, V4-es motorja mire lesz képes.
Ezt egyértelművé is tette, amikor megkérdezték, időt kell-e adnia a V4-es projektnek: „Nincs időm. Csak szeretném, ha valahogy működne. Ha nem fog, akkor ideje lesz változtatni.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)