Régóta nem fordult elő, hogy egy élvonalbeli SBK-versenyző átlépjen a MotoGP-be, ám a valenciai szezonzáró után éppen a kategória két legnagyobb sztárja, Toprak Razgatlioglu és Nicolò Bulega kapott lehetőséget a tesztelésre. A török pilóta 2026-ban teljesen átáll a prototípus-sorozatba, korábban azonban mindössze három órát töltött Yamaha motoron. Az olasz ezzel szemben Marc Marquez helyetteseként, illetve tesztpilótaként már részt vett a portimãói és a valenciai futamokon is a Ducatival, így jelentős tapasztalati előnnyel rendelkezett.
Az eredmény ennek megfelelően alakult: Bulega a nyolcadik helyen zárt, mindössze 0,288 másodperccel lemaradva Raul Fernandeztől az Aprilián, míg Razgatlioglu a 18. pozícióban végzett, 1,294 másodperces hátránnyal.
A két nagydíj hétvége és a számtalan további kör tapasztalatával a kétszeres SBK-ezüstérmes 0,384 másodpercet javított az időmérős idején. Fantasztikus teljesítmény Bulegától, hiszen állandó csapattársa, Pecco Bagnaia csupán 0,07 másodperccel volt gyorsabb nála, és a tizedik helyen végzett.
"A teszt jobban sikerült számomra, mert több körre volt szükségem nyomás nélkül a fejlődéshez. Versenyhetvégén nehéz javulni, mivel nagyon kevés időd van, rengeteg a nyomás, és minden körülmény között gyorsnak kell lenned. Számomra ez egy remek teszt volt, fix programmal dolgoztunk. A reggeli körülmények miatt nem tudtunk tesztelni, délután viszont stressz nélkül tudtam menni, beszélgetni a csapatommal, és előrelépést értünk el" – mondta Bulega, majd hozzátette, hogy a nap vége felé jelentősen gyorsabb lett, és sokkal nagyobb önbizalommal ült a motoron.
"Az időm elég jó, bár hibáztam a legjobb körömön – két tizeddel gyorsabb is lehettem volna. Lassan megérzem a MotoGP-gépet, és mint mindenki más, én is lágy hátsó gumit használtam" – nyilatkozta az olasz versenyző.
A Ducati egyértelmű tervet szőtt a 26 éves pilóta számára: 2026-ban meg kell nyernie a szuperbike-világbajnokságot, és a szezon közepétől kezdve jelentős szerepet kap az új, 850 köbcentis MotoGP-motor fejlesztésében. Ha Bulega a várakozásoknak megfelelően fejlődik, 2027-ben már a Ducatival versenyezhet a premier osztályban.
BMW-szerződése miatt, amely az év végéig tart, Razgatlioglu nem beszélhet a Yamahával kapcsolatban, és semleges színekben kellett tesztelnie. Az alanyai pilóta, aki a késői fékezéseiről híres, valójában sokkal jobban teljesített, mint azt a Pramac csapata várta volna.
"Toprak esetében az a különleges, hogy nagyon jól ismerjük egymást. Olyan kedves srác, mintha már régi barátok lennénk. Nagyon jól és pontosan megértette a motor dinamikáját. A visszajelzéseiből látszik, hogy érzi a gépet, és szerintem nagyon gyors volt – sokkal gyorsabb, mint amire számítottam, figyelembe véve, hogy még milyen keveset tud" – értékelt Gino Borsoi csapatmenedzser, majd kiemelte, ami őt a legjobban lenyűgözte.
"A fékezése hihetetlen – annak ellenére, hogy a szuperbike-okhoz képest alkalmazkodnia kell ezekhez a gumikhoz és ehhez a motorhoz, és meg kell tanulnia kevésbé erősen fékezni. De az adatok azt mutatják, hogy már megértette ezt, és elkezdi alkalmazni, hogy hatékonyabb legyen" – mondta Borsoi, utalva arra, hogy a MotoGP-ben szénféktárcsák biztosítják a lassítást, míg a szuperbike-világbajnokságban acél féktárcsákat használnak.
