Motorsport.hu|2025. 11. 18. 13:25
A brit versenyzőnő 2026-ban a Hypercar kategória első női tartalékversenyzője lesz.

Jamie Chadwick újabb mérföldkövet ér el a pályafutásában, ugyanis 2026-tól a Hypercar kategória első női tartalékpilótájaként dolgozik majd a WEC-ben. A brit versenyző a Genesis Magma Racing színeiben lép tovább a hosszú távú világbajnokság csúcskategóriájába, ráadásul a csapat fejlesztési programjában is egyre fontosabb szerepet kap.

Az elmúlt időszak is mozgalmasan telt számára, ugyanis a közelmúltban Magny-Cours-ban teljesítette első tesztjét a GMR-001 Hypercarral, ezzel pedig mindössze a második nő lett, aki vezethette a kategória autóját. Chadwick továbbra is része lesz az aktív versenyprogramnak 2026-ban is, ennek részleteit azonban csak később hozzák nyilvánosságra.

Újabb előrelépés Chadwick karrierjében

A háromszoros W Series-bajnok idén az IDEC Sport csapatával három futamgyőzelmet is szerzett az ELMS mezőnyében, ami fontos alapot adott a következő nagy lépéshez. A brit versenyző elmondta, hogy a GMR-001 fejlesztésében való részvétel különösen nagy megtiszteltetés számára, ugyanis egy új fejezet nyílik a pályafutásában.

„Nagyon különleges számomra, hogy részt vehetek a GMR-001 Hypercar fejlesztésében” – fogalmazott. „Újabb előrelépés ez a karrieremben, és igazán büszke vagyok rá.”

A tartalékpilótai szerepvállalás is fontos mérföldkő számára, ugyanis közelebb viszi őt a hosszú távú céljaihoz. „A Hypercar-tartalékpilóta pozíció egy újabb lépés az álmom felé. Izgatottan várom, hogy még többet vezethessek és tesztelhessek, ugyanis ez egy olyan lehetőség, amelyből a legtöbbet szeretném kihozni.”

Chadwick szerint a fejlesztői feladatok közvetlenül hozzájárulnak a saját fejlődéséhez is, ugyanis a Hypercar rengeteg új kihívást és tanulási lehetőséget tartogat.

„A fejlesztői munka a versenyzésben is rengeteget segíthet. A Hypercar minden szempontból magasabb szint, ugyanakkor ezekből a tapasztalatokból más kategóriákban is profitálni lehet, hiszen folyamatosan tesztelsz és együtt dolgozol a mérnökökkel” – mondta, majd kitért arra is, hogy már az első tesztélmény is rendkívüli volt.

„Az első köreim a GMR-001-ben elképesztőek voltak. Rendkívül gyors az autó az egyenesben, és nagyon lenyűgözött” – nyilatkozta, miközben azt is megemlítette, hogy vezetés közben óriási eszköztár áll a pilóták rendelkezésére. „Rengeteg különböző rendszer érhető el a versenyző számára, olyan eszközök, amelyekkel valódi különbséget lehet elérni.”

A csapat folyamatos fejlesztései is nagy hatással voltak rá. „Nyilván minden teszttel változik és fejlődik az autó, de egyszerűen fantasztikus vezetni, és nagyszerű, hogy a csapat tagja lehetek” – fogalmazott.