Kiss Sándor|2025. 11. 21. 14:01
Schumacher két év után lezárta alpine-os fejezetét, ami után vélhetően az IndyCar irányába mozdul.

Mick Schumacher két évet követően lezárta a közös munkát az Alpine Endurance Teammel, miután a felek hivatalosan is bejelentették, hogy 2026-ban már nem folytatják együtt a WEC-ben. A 25 éves versenyző a közösségi oldalain erősítette meg, hogy új irányba indul, ami eddig is sejthető volt a paddock híreinek ismeretében.

„Nagyon hálás vagyok az elmúlt két évért az Alpine Endurance Teammel. A pályán és azon kívül is rengeteget tanultam, és hálás vagyok mindenkinek, aki része volt ennek az útnak. A csapatnak a jövőben is a legjobbakat kívánom. Tartsatok velem 2026-ban is” – írta, miközben arra is utalt, hogy a döntés nem egyik napról a másikra született meg.

Az Alpine oldaláról érkező reakció szintén békés hangvételű volt, hiszen a csapat így búcsúzott tőle: „Köszönjük, Mick! Nagy öröm volt veled dolgozni az elmúlt két évben. Sok sikert kívánunk ahhoz, ami ezután következik!”

A francia alakulatnál töltött idő szakmailag is fontos mérföldkővé vált számára, ugyanis a Forma–1 utáni bizonytalanságot követően a WEC mezőnye adott neki stabil alapot ahhoz, hogy újra megtalálja a versenyzés örömét.

Bár Schumacher gyorsan beilleszkedett a hiperautók világába, a közelmúlt eseményei már arra utaltak, hogy a hosszútávú versenyzés nem feltétlenül lesz hosszú távú otthona. Többször elmondta, hogy Le Mans hangulatával sosem sikerült igazán megbarátkoznia, ugyanis a klasszikus egynapos verseny világa nem ragadta úgy magával, mint sok kollégáját.

Az együléses autók iránti rajongása azonban változatlan, amire a bahreini szezonzáró alkalmával is utalt: „Azt hiszem, nem titok, hogy szeretem az együlésesek világát. Nagyon élvezem, amikor a saját autómat vezetem” – fogalmazott, miközben arról is beszélt, hogy ez az irány lehet a következő lépés számára.

A döntés hátterében egy októberi, nagy visszhangot kiváltó teszt is szerepet kapott, ugyanis Schumacher az Indianapolis Motor Speedwayen először próbálhatott ki IndyCar-autót. A bemutatkozása biztató volt, ugyanis gyorsan alkalmazkodott a magas leszorítóerőhöz és az autó aerodinamikai sajátosságaihoz, miközben a mérnökökkel folytatott munka is komoly benyomást tett a csapatra.

IndyCar igen, WEC párhuzamosan biztosan nem

Az endurance paddock továbbra is tárt karokkal várná, azonban ő maga sem titkolta, hogy a két sorozatot egyszerre biztosan nem vállalná. „Inkább egy dologra koncentrálnék. Nem érzem magam elég tehetségesnek ahhoz, hogy ugráljak egyik autóból a másikba” – mondta, majd arra is kitért, hogy az IndyCar sűrű, alig több mint fél évet felölelő naptára ezt gyakorlatilag lehetetlenné tenné.