A McLaren bejelentette visszatérését a Hosszútávú Világbajnokság Hypercar kategóriájába, amellyel ismét célba veszi a Le Mans-i 24 órás versenyt.

A McLaren Racing néhány napja váratlan bejelentést tett a motorsport világában, miszerint 2027-től hivatalosan is csatlakozik a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) Hypercar kategóriájához. A brit istálló vezérigazgatója, Zak Brown mindössze annyit mondott a közleményben, hogy "Visszatérünk", utalva ezzel az 1995-ös Le Mans-i sikerre, amikor a legendás McLaren F1 közúti autóval diadalmaskodtak a francia versenypályán.

Az autógyártó eddig hivatalosan nem vett részt a WEC-sorozatban, egyedül az 1995-ös Le Mans-i szereplésük tekinthető kiemelkedő teljesítménynek, amikor az F1 modell tiszteletére indultak, és az első, harmadik, negyedik, valamint ötödik helyet szerezték meg. Bár az elmúlt években több McLaren közúti modell is versenyzett Le Mans-ban, gyári csapatként mostanáig nem képviseltették magukat.

Ez a helyzet változik meg alapvetően 2027-től, amikor a wokingi székhelyű vállalat az LMDh kategóriában száll versenybe. Ehhez a osztályhoz olyan neves márkák csatlakoztak az utóbbi időben, mint a Ferrari, amely 2024-ben rögtön győzelmet is aratott visszatérése alkalmával a Le Mans-i futamon.

A McLaren egyedülálló pozíciót foglal el az autósport történetében, mivel az egyetlen olyan márka, amely megszerezte a motorsport "Triple Crown" címét, magáénak tudhatja a Le Mans-i 24 órás verseny, a Monacói Nagydíj és az Indianapolis 500 győzelmét is.

Brown 2017-es vezetői kinevezése óta, amely Ron Dennis távozását követően történt, jelentősen kibővítette a csapat versenyzési programját. A McLaren visszatért az IndyCar sorozatba, ahol Pato O'Ward rendszeres futamgyőztesként és bajnoki esélyesként szerepel.

A brit istálló az elektromos autósportban is megvetette a lábát, hiszen mind a Formula E-ben, mind az Extreme E-ben saját csapattal képviselteti magát. Brown személyes kötődését a sportautó-versenyzéshez jól mutatja, hogy saját csapata, a United Autosports már 2020-ban győzelmet aratott Le Mans-ban az LMP2 kategóriában.

Eközben a korábbi versenyigazgató szerint Norris büntetést érdemelt volna, míg szabályváltoztatás boríthatja fel a McLaren-Red Bull harcot.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL